موج انتقادها علیه کشتار صهیونیست ها در فلسطین

موج انتقادها علیه کشتار صهیونیست ها در فلسطین
سه شنبه 25 ارديبهشت 1397 - 13:54

کشتار و جنایات رژیم صهیونیستی همزمان با انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی، موجی از اعتراضات کشورهای بین المللی و محافل بین المللی را برانگیخت.

العالم - فلسطين

این در حالی است که سازمان ملل فقط در برابر وضعیت غزه ابراز نگرانی عمیق کرده بود.

"علی لاریجانی " رئیس مجلس شورای اسلامی ایران انتقال سفارت امریکا از تل آویو به قدس را در تضاد با قطعنامه های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل دانست.

"احمد ابوالغیط"  دبیر کل اتحادیه عرب نیز افتتاح سفارت آمریکا در قدس را اقدام بسیار خطرناکی توصیف کرد و گفت واشنگتن ابعاد واقعی خطرات اقدام خود را نمی داند و شهادت فلسطینیان زنگ خطرو هشدار برای کشورهایی است که از همراهی با مواضع غیراخلاقی و غیر قانونی هیچ ابایی ندارند.

وزارت امورخارجه مصر نیز، کشتار غیرنظامیان فلسطینی توسط اسرائیل را محکوم کرد و از تبعات منفی ان هشدار داد و با صدور بیانیه ای استفاده از خشونت در مقابله با راه پیمائی ها ی مسالمت آمیز خواهان حقوق مشروع و قانونی مخالفت کرد.  

یک منبع مسئول در وزارت امور خارجه سوریه نیز این جنایت را محکوم و سرکوب تلاش فلسطینیان برای دفاع از آزادی و استقلال و بازگشت به سرزمین خود و تشکیل دولت مستقل به مرکزیت قدس را وحشی گری دانست .

یمن نیز انتقال سفارت آمریکا را محکوم و ان را اعلان جنگ علیه امت عرب و اسلامی دانست . شورای عالی سیاسی یمن نیزگفت: خفت کشورهای عربی در برابر این تصمیم در قالب معامله قرن  دارای عواقب دردناکی خواهد بود.

"رجب طیب اردوغان "رئیس جمهوری ترکیه نیزگفت واشنگتن به عنوان میانجی زیان کرده است.

"بکیربوزداغ " سخنگوی دولت ترکیه نیز گفت : دولت آمریکا مانند رژیم صهیونیستی  مسئول  این کشتارهاست.

"انتونیو گوتریش "  دبیر کل سازمان ملل نیز نسبت به وضعیت غزه ابراز نگرانی کرد و گفت منطقه شاهد افزایش درگیری است.

امیر زید بن رعد الحسین کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز از رژیم صهیونیستی خواست از اقدامات خود دست بردارد.

فدریکا موگرینی وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا نیز برای دوری از تلفات جانی بیشتر خواهان خویشتن داری بیشتر شد.

ژان ایولو دریان وزیرامور خارجه فرانسه نیز ضمن مخالفت با انتقال سفارت آمریکا، از دوطرف خواست برای جلوگیری از افزایش بحران ها خواست مسئولانه اقدام کنند و از رژیم صهیونیستی نیز خواست خویشتن داری کند .

وزارت امور خارجه آلمان نیز از احترام به حق راهپیمائی مسالمت آمیز در  غزه سخن گفت. 

"آلستر برت " سخنگوی نخست وزیر انگلستان نیز نسبت به گزارش ها درباره ی خشونت  و تلفات در غزه ابراز نگرانی کرد و خواهان برقراری آرامش و خویشتن داری شد.

217

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها