ظریف پس از دیدارش با موگرینی اعلام کرد؛

ضرورت اجرای کامل برجام توسط طرف‌های باقیمانده و تضمین بهره‌مندی ایران از منافع آن محور گفت‌وگو با موگرینی بود

ضرورت اجرای کامل برجام توسط طرف‌های باقیمانده و تضمین بهره‌مندی ایران از منافع آن محور گفت‌وگو با موگرینی بود
سه شنبه 25 ارديبهشت 1397 - 14:27

وزیر خارجه کشورمان گفت که در دیدارش با موگرینی درباره ضرورت اجرای کامل برجام توسط طرف‌های باقیمانده و تضمین بهره‌مندی ایران از منافع این توافق گفت‌وگو کرده است.

العالم _ ایران / سیاسی

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز (سه‌شنبه) پس از دیدارش با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل و در جمع خبرنگاران درباره گفت‌وگوهایش با موگرینی گفت: بحث‌های خوبی با خانم موگرینی برای آمادگی جلسه امروز (نشست مشترک با موگرینی و سه وزیر اروپایی) داشتیم.

ظریف گفت: تأکید بر ضرورت اجرای کامل برجام توسط همه طرف‌های باقیمانده و بهره‌مندی ایران از منافع برجام و اینکه این بهره‌مندی‌ها تضمین شود، نظر مشترک ماست.

وی خاطرنشان کرد: درباره نحوه اقدام و چگونگی رسیدن به آن تضمین‌ها کار را شروع کردیم، از دیروز در سطح کارشناسی و امروز هم در سطح کارشناسی و در این ملاقات و در ملاقاتی که امشب وزرا خواهند داشت و همینطور در کاری که در طول یکی دو هفته آینده به صورت مشترک در سطح سیاسی و کارشناسی ادامه خواهیم داد، در زمینه روش‌هایی که می‌شود هم منافع ایران و هم منافع سایر اعضای باقیمانده برجام را تضمین کرد، گفت‌وگو خواهیم کرد.

وزیر خارجه با بیان اینکه برجام دارای منافع برای همه بوده، اظهار داشت: باید اطمینان حاصل کنیم یک کشور با خروج غیرقانونی‌اش نمی‌تواند منفعتی را از یک قضیه ببرد و سایر اعضایی که متعهد ماندند می‌‌توانند از منافعش بهره‌مند شوند.

 در دیدار ظریف و موگرینی در بروکسل سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه و مجید تخت‌روانچی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور حضور داشتند.

پربیننده ترین خبرها