حمایت انگلیس از تداوم معافیت تحریمی ایران / درخواست برجامی جانسون از آمریکا

حمایت انگلیس از تداوم معافیت تحریمی ایران / درخواست برجامی جانسون از آمریکا
سه شنبه 25 ارديبهشت 1397 - 16:16

بوریس جانسون در آستانه نشست روز سه شنبه در بروکسل گفت، در کنار فرانسه، آلمان و اتحادیه اروپا گزینه های موجود را برای پشتیبانی از تداوم معافیت ایران از تحریم بررسی می کنیم تا تضمین کنیم که تعهدات خود در ضمن برجام را به جا می آوریم.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش تارنمای وزارت خارجه انگلستان بوریس جانسون وزیر امور خارجه این کشور خاطرنشان کرده، انگلستان و متحدان اروپایی آن دیدگاه خود را مبنی بر این که توافق هسته ای برای امنیت این کشورها حیاتی بوده، حفظ کرده و به این توافق پایبند خواهند ماند.

وی گفته که با فرانسه و آلمان برای دستیابی به بهترین راه پیش رو همکاری می کنیم. گزینه های موجود را برای پشتیبانی از تداوم معافیت ایران از تحریم بررسی و تضمین می کنیم و به تعهدات خود در قبال برجام عمل خواهیم کرد و همزمان از ایران می خواهیم تا به محدودیت های اعمال شده بر برنامه هسته ای خود پایبند بماند.

وزیر خارجه انگلیس خاطرنشان کرده، دیدار ما با ظریف وزیر امور خارجه ایران در بروکسل فرصتی است تا در مورد این که چگونه می توانیم ضمن پایبندی آن ها به تعهدات خود به پشتیبانی از معافیت های تحریمی ایران ادامه دهیم.

درخواست برجامی جانسون از آمریکا
جانسون اضافه کرده، من همچنین از آمریکا می خواهم تا از هر اقدامی که مانع از پایبندی طرف های دیگر توافق هسته ای به تعهدات خود، از جمله تحقق معافیت های تحریمی از طریق تجارت مشروع، می شود خودداری کند. 
تارنمای وزارت خارجه انگلستان خاطرنشان کرده، این نخستین دیدار وزرای خارجه آلمان، فرانسه و انگلستان با اتحادیه اروپا و ایران از زمان خروج واشنگتن از توافق هسته ای است.

رئیس‌جمهوری آمریکا روز سه ‌شنبه شب 18 اردیبهشت، با تکرار اتهام های واهی علیه ایران، خروج از برجام و اعمال مجدد تحریم های آمریکا را اعلام کرد.

 فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بلافاصله پس از اعلام تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا تأکید کرد که این اتحادیه به توافق هسته‌ای با ایران پایبند است و سران انگلیس، آلمان و فرانسه نیز با انتشار بیانیه جداگانه‌ای حمایت خود را از برجام اعلام کردند.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نیز پس از دیدار با مقام های روسیه و چین، برای مذاکره با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین وزیران امور خارجه سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه راهی بروکسل پایتخت بلژیک شده است. وی دقایقی پیش با فدریکا موگرینی دیدار کرد.
این دیدارها در راستای دستور حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، به منظور رایزنی و تبادل نظر با اروپا و دیگر طرف های توافق هسته ای و بررسی امکان تداوم برجام در صورت تضمین منافع ملت ایران انجام می شود.

پربیننده ترین خبرها