بلژیک: از سوی اروپا در تلاشیم راه های تجارت و سرمایه گذاری با ایران را تسهیل کنیم

بلژیک: از سوی اروپا در تلاشیم راه های تجارت و سرمایه گذاری با ایران را تسهیل کنیم
سه شنبه 25 ارديبهشت 1397 - 20:41

وزیر امور خارجه بلژیک عصر روز سه شنبه بعد از دیدار با همتای ایرانی خود گفته، اتحادیه اروپا در حال جستجوی راه هایی برای حفاظت از شرکت های اروپایی فعال در ایران در برابر تحریم های آمریکا و تسهیل تجارت و سرمایه گذاری با تهران است.

العالم ـ اروپا

"دیدیه ریندزر" در پاسخ به این سوال که با توجه به خروج آمریکا از برجام و اینکه ممکن است این امر بر روابط تجاری شما با ایران تاثیر بگذارد، آیا اکنون زمان آن نرسیده است در روابط خارجی خود با آمریکا تجدید نظر کنید؟، به ایرنا گفته، با آقای ظریف در این خصوص گفت و گو کرده و این که به دنبال راه حل های ممکن از جمله تلاش برای سرمایه گذاری روی کسب و کارهای کوچک از طریق بانک های اروپایی در ایران هستند.

وی خاطرنشان کرده، "ما در حال تلاش برای یافتن راه حل هایی برای محافظت از شرکت های اروپایی (در برابر آمریکا) هستیم". 
وی همچنین اشاره کرد که با دبیرکل سازمان ملل متحد در این زمینه گفت و گوهایی داشته است.
وزیر امور خارجه بلژیک در پاسخ به این سوال که آمریکا سعی دارد سایر امضا کنندگان برجام را متقاعد کند که از این توافق کنار بکشند. شما در این وضعیت آینده برجام را چگونه ارزیابی می کنید؟، اظهار داشته، ما به دنبال اجرای برجام هستیم. نه فقط از طرف اروپا که از سوی چین و روسیه. بنابراین باید اجرایی کردن برجام ممکن باشد. ما ازهمکاران در سازمان ملل درخواست خواهیم کرد که برجام را در مرحله «منع گسترش» اجرا کنند و از سوی اروپا نیز سعی خواهیم کرد راه های تجارت و سرمایه گذاری با ایران را تسهیل کنیم. 
وی تصریح کرده، این دشوارترین موضوع در مذاکرات بین ایران و شرکای اروپایی خواهد بود. امروز گفت و گو هایی در سطح کارشناسان داشتیم و امشب نیز گفت و گوهایی بین شرکا و امضا کنندگان برجام خواهیم داشت. البته کار بسیار سختی خواهد بود اینکه به راه حلی برای محافظت از سرمایه گذاری ها و روابط تجاری برسیم.
وزیر امور خارجه بلژیک در ادامه بر ضرورت تلاش برای محافظت از برجام و اجرای صحیح آن تاکید و خاطرنشان کرده، هدف از گفت و گوها اطمینان یافتن از اجرای صحیح برجام و حفظ روابط تجاری است و در این زمینه و سایر موضوع ها از جمله برنامه موشکی ایران و نقش این کشور در منطقه و موضوع حقوق بشر گفت و گو خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها