اروپا تعهد خود را به برجام اعلام کرد/ ابراز نگرانی مرکل از خشونت رژیم صهیونیستی در غزه

سه شنبه 25 ارديبهشت 1397 - 20:58

صدر اعظم آلمان به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده که برلین، پاریس و لندن به توافق با ایران پایبند خواهند بود.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش اسپوتنیک، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در مکالمه تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در مورد افزایش خشونت ها در خاورمیانه، وضعیت سوریه و نقش ایران در منطقه گفت وگو کرده است.

مرکل همچنین درباره تحولات و تشدید خشونت در نوار غزه ابراز نگرانی و  تاکید کرده که آلمان، فرانسه و انگلستان تا زمانی که ایران به تعهدات خود عمل کند متعهد به توافق اتمی با ایران هستند.

ترامپ روز سه شنبه 18 اردیبهشت 1397 ( 8 مه) خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران و 1+5 و بازگرداندن تحریم ها علیه ایران را اعلام کرد.
به دنبال خروج آمریکا از برجام، بلافاصله فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر مخالفت با این اقدام ترامپ و همکاری اروپا با ایران در چارچوب توافق هسته ای تاکید کرد و انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه هم اعلام کردند که در برجام باقی خواهند ماند.
حسن روحانی رئیس جمهوری ایران نیز اعلام کرد که تهران به همکاری های خود با پنج کشور باقیمانده در توافق هسته ای ادامه خواهد داد و چنانچه از منافع برجام منتفع نشود، نظام تصمیم مقتضی را خواهد گرفت.

پربیننده ترین خبرها