هنیه: راهپیمایی بازگشت ادامه می یابد

هنیه: راهپیمایی بازگشت ادامه می یابد
سه شنبه 25 ارديبهشت 1397 - 23:32

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) با تاکید بر مبارزه علیه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ملت فلسطین به راهپیمایی های «بازگشت» ادامه می دهد.

العالم ـ فلسطین اشغالی 

به گزارش خبرگزاری فلسطینی «معا»، اسماعیل هنیه گفت که ملت فلسطین در غزه مواضع خود را با خون نوشته و از مسیر قطب نمای مقاومت منحرف نشده است.
وی با بیان اینکه ما به راهپیمایی های بازگشت در غزه ادامه می دهیم و توانایی مان بر ایستادگی و مقاومت فراتر از تخیلات دشمنان است، تاکید کرد که کشتار روز گذشته فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی بیانگر این است که راهپمیایی های بازگشت رژیم اشغالگر را متزلزل کرده است.
هنیه تاکید کرد که غزه در راهپیمایی بازگشت تابلویی آغشته به خون از خود ارایه کرد و حوادث کنونی غزه بیانگر این است که مقاومت ملت فلسطن ادامه دارد. 
وی تاکید کرد که فلسطین سرزمین بدون ملت نیست و اسرائیل نه تنها دولت اشغالگر بلکه رو به زوال است.
رئیس دفتر سیاسی حماس خطاب به صهیونیست ها گفت: مبادا روی شکستن اراده این ملت بزرگ حساب کنید زیرا ما گزینه های زیادی در اختیار داریم و هرگز صبرمان را آزمایش نکنید بلکه از خشم مقاومت بپرهیزید.
وی همچنین از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست لغو توافقنامه «اسلو» را اعلام و راهبردی ملی بر اساس پایبندی به اصول ثابت و گزینه مقاومت همه جانبه تدوین کند و به تحریم های انتقامجویانه علیه غزه که همچون سدی استوار در برابر طرح ترامپ رئیس جمهوری آمریکا موسوم به معامله قرن ایستاده است، پایان دهد.
نظامیان صهیونیست روز گذشته راهپیمایی مردم غزه در هفتادمین سالگرد «روز نکبت» (اشغال فلسطین توسط صهیونیست ها) و اعتراض آنان به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی را به خاک خون کشیدند که در جریان آن 61 تن شهید و حدود سه هزار نفر زخمی شدند. 
به گزارش ایرنا، از زمان اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تاکنون بیش از 140 فلسطینی به شهادت رسیده اند. 
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 6 دسامبر (15 آذر) اعلام کرد که قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد. 
وی همچنین با امضای نامه ای، دستور انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی را صادر کرد. 
این تصمیم ترامپ با مخالفت جهانی روبه رو شد و مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز در 30 آذر 1396 در جلسه ای اضطراری پیش نویس قطعنامه ای در مخالفت با تصمیم اخیر آمریکا درباره بیت المقدس را به رای گذاشت. 
در این رای گیری نمایندگان 128 کشور به قطعنامه مجمع علیه تصمیم آمریکا رای موافق و 9 کشور به آن رای مخالف دادند. 
35 کشور رای ممتنع خود را به این قطعنامه اعلام کردند و 21 کشور نیز در رای گیری شرکت نکردند. 
با این حال، روز دوشنبه در اقدامی تحریک آمیز طی مراسمی سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی انتقال یافت. 
ترامپ در پیام تصویری به این مراسم که در سایه مخالفت جهانی برگزار شد، اعلام کرد که موقعیت کنونی قدس، مسجدالاقصی و اماکن مقدس حفظ خواهد شد. 

پربیننده ترین خبرها