چین در مطالعه ساختار آب به پیشرفت جدیدی دست یافت

چین در مطالعه ساختار آب به پیشرفت جدیدی دست یافت
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1397 - 08:08

دانشمندان چینی موفق شدند با کشفیات جدید خود دانسته های بیشتری درباره ساختار آب کسب کنند که پیشرفت نادری در دنیا محسوب می شود.

العالم - گوناگون

به گزارش چاینا دیلی، دانشمندان چینی می گویند توانسته اند ساختار اتمی ین های سدیم هیدرات را مورد بررسی بیشتر قرار دهند که به آنها امکان می دهد شناخت گسترده تری درباره ساختار آب و مواد شیمیایی داشته باشند که باعث ساخت آب در دریاها می شود.

گروهی از دانشمندان دانشگاه پکن و آکادمی علوم چین نیز یک میکروسکوپ جدید اتمی ساخته اند که به آنها اجازه می دهد ساختار اتمی آب و ین های هیدرات در محیط طبیعی آنها را مورد نظارت و موشکافی قرار دهند.

بر اساس اعلام این محققان، این فن آوری می تواند باعث مطالعه موشکافانه تر در باره ساختار آب و تشکیل این ماده حیاتی شده و برای علوم مولکولی نیز بسیار مهم باشد.

این تحقیقات به طور مدون در ماه جاری میلادی در ژورنال طبیعت به چاپ رسیده است و دانشمندان چینی می گویند برای اولین بار آنها توانسته اند ساختار اتمی ین های هیدرات را مورد مطالعه دقیق قرار داده و با این میکروسکوپ جدید رویت کنند.

از اواخر قرن نوزدهم به این طرف دانشمندان روی ین های هیدرات که باعث تشکیل و انحلال آب می شود و مواد دیگری چون نمک و کلروید سدیم را حل می کند، مطالعاتی صورت داده اند ولی هنوز بسیاری از جزییات این تغییر و تحولات در ساختار آب برای آنها مانند یک راز است.

بیشترین ماده مایع روی زمین آب است و دارای ساختار ساده شیمیایی است و حیات انسان به آن وابسته است اما علم هنوز قادر به شناخت آن و تشکیل ساختار آب و تحولات شیمیایی که منجر به شکل گیری آن می شود ، نشده است. 

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها