تماس تلفنی «مسعود بارزانی» با رئیس ائتلاف «فتح»

تماس تلفنی «مسعود بارزانی» با رئیس ائتلاف «فتح»
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1397 - 16:13

رئیس حزب دموکراتیک کردستان عراق با رئیس ائتلاف «الفتح» درباره جدیدترین تحولات مربوط به انتخابات گفت‌وگو کرد.

العالم - عراق

همزمان با تماس‌های سیاسیون و احزاب عراقی برای تشکیل فراکسیون بزرگ‌تر در پارلمان جدید، دفتر اطلاع‌رسانی «هادی العامری» رئیس ائتلاف انتخاباتی «الفتح» از تماس تلفنی «مسعود بارزانی» رئیس حزب دموکراتیک کردستان و رئیس سابق منطقه کردستان با العامری خبر داد.

بر اساس بیانیه دفتر اطلاع‌رسانی العامری که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «السومریه» منتشر شد، دو طرف در این گفت‌وگوی تلفنی درباره پیروزی در انتخابات و ضرورت تسریع تحقق مطالبات مردمی گفت‌وگو و اعلام کردند که از همه فهرست‌های انتخاباتی پیروز در انتخابات انتظار می‌رود که به مطالبات مردم، پایبند باشند.

در این بیانیه، اشاره‌ای به جزئیات گفت‌وگوی طرفین جهت تشکیل ائتلاف سخنی به میان نیامده است. 

ائتلاف الفتح، از جمله پیشتازان ائتلاف‌های پیروز در انتخابات است و تا به این لحظه از اعلام نتایج، در برخی استان‌ها در صدر و در برخی دیگر جایگاه دوم را کسب کرده است و حزب دموکراتیک کردستان نیز در استانهای منطقه کردستان در صدر قرار دارد.

پیش از بارزانی، رهبران حزب الدعوة عراق که جناح سیاسی «نوری المالکی» و «حیدر العبادی» به شمار می‌رود با العامری دیدار کرده بودند و گفته می‌شود که همپیمانی ائتلاف دولت قانون و ائتلاف الفتح قطعی است اما درباره پیوستن سایر احزاب و فهرست‌های انتخاباتی به این همپیمانی برای تشکیل فراکسیون بزرگتر در پارلمان، گمانه‌زنی‌های متعددی صورت می‌گیرد.(جزئیات بیشتر)

پربیننده ترین خبرها