کره جنوبی به دنبال میانجیگری برای ملاقات میان سران کره شمالی و آمریکا

کره جنوبی به دنبال میانجیگری برای ملاقات میان سران کره شمالی و آمریکا
پنج‌شنبه 27 ارديبهشت 1397 - 11:26

ریاست جمهوری کره جنوبی گفت از تمام کانال‌های ارتباطی خود با آمریکا و کره شمالی استفاده می‌کند تا نقش میانجی برای برگزاری حتمی نشست میان واشنگتن و پیونگ یانگ را ایفا نماید.

العالم-آسیا

کره جنوبی روز پنج‌شنبه (امروز) گفت که سعی می‌کند گفت‌وگوهای عالی‌رتبه با کره شمالی را از سر بگیرد.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، کره جنوبی گفت با آمریکا و کره شمالی همکاری نزدیک خواهد داشت تا شانس برگزاری نشستی موفقیت‌آمیز میان دونالدترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اونرهبر کره شمالی را برای حل بن‌بست تسلیحاتی کره شمالی بالا ببرد.

شورای امنیت ملی ریاست جمهوری کره جنوبی یک روز بعد از آنکه کره شمالی نشست شانزدهم می میان دو کره را به دلیل برگزاری رزمایش مشترک واشنگتن و سئول لغو کرده بود، وعده میانجیگری برای نشست سران آمریکا و کره شمالی داد.

کره شمالی همچنین تهدید کرده بود در صورتی که مجبور به اقدام یکجانبه برای خلع سلاح اتمی باشد و نشست سران پیونگ یانگ و واشنگتن را لغو می‌کند.  

اکنون کره جنوبی قصد دارد با استفاده از کانال‌های ارتباطی مختلف با آمریکا و کره شمالی، میان واشنگتن و پیونگ یانگ میانجیگری کند. 

سئول از کره شمالی خواست به توافق‌هایی که میان مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی و رهبر کره شمالی در دیدار تاریخی ۲۷ آوریل حاصل شد، متعهد بماند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها