شیخ نعیم قاسم در گفتگو با العالم:

توطئه های آمریکا تلاش برای تحمیل معامله قرن است/ فلسطین بدون قدس هیچ معنایی ندارد

توطئه های آمریکا تلاش برای تحمیل معامله قرن است/ فلسطین بدون قدس هیچ معنایی ندارد
پنج‌شنبه 27 ارديبهشت 1397 - 16:41

حسین مرتضی در سوریه با شیخ نعیم قاسم درباره فهرست جدید تحریم های آمریکا علیه حزب الله، سوریه و قدس به گفتگو نشست.

العالم _ لبنان

حسین مرتضی مدیر دفتر شبکه العالم در سوریه با شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان درباره فهرست جدید تحریم های آمریکا علیه حزب الله، سوریه و قدس به گفتگو نشست.

در ذیل مشروح این گفتگو از زبان حسین مرتضی آمده است؛

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان با تبسم و فروتنی زیاد از ما استقبال کرد وقتی بر او سلام دادم تبسم و خنده بر چهره وی بیشتر نمودار شد. به او گفتم این برای نخستین بار است که نام شما در فهرست تحریم های آمریکا قرار می گیرد. من چگونگی واکنش کاربران شبکه های اجتماعی در قبال این تصمیم آمریکا را برای شیخ نعیم قاسم بازگو کردم. این که چگونه آن را به سخره گرفتند.

فلسطین بدون قدس هیچ معنایی ندارد... این نخستین کلماتی است که بر زبان معاون دبیرکل جنبش حزب الله لبنان در جریان دیدار با وی جاری شد. وقتی انسان صحبت های ایشان را درباره فلسطین می شنود انگار در مقابل نگهبان و پاسبان حافظه مقاومت است. شخصیتی که تاریخ و جغرافیای فلسطین را به طور دقیق می داند و معتقد است هر توطئه هایی که آمریکا انجام می دهد که از فلسطین آغاز شده است تلاش برای تحمیل معامله قرن است. 

معاون دبیرکل جنبش حزب الله لبنان طبق معمول با صدایی آرام و با ارامش ویژه خاص خود تاکید کرد هیچ فلسطینی حتی آن کسی که از روند سازش حمایت می کند ممکن نیست از قدس چشم پوشی کند. آمریکا تلاش می کند از موضوع و مسئله فلسطین عبور کند تا دیگر پرونده های موجود در منطقه  را در دستور کار قرار دهد. حتی خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران در چارچوب عملیات ضعیف و تضعیف ایران رخ داد زیر آمریکا می داند حامی اصلی آرمان فلسطین و مقاومت، ایران است و آمریکا کشور ایران را عامل اصلی ناکامی و شکست های طرخ های یش در قبال فلسطین می داند.

زمان دیدار با شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل جنبش حزب الله لبنان به خاطر گشاده رویی ، حوصله و تانی که دارد خیلی زود گذشت و تنها صحبت هایی درباره جنگ سوریه و فلسطین انجام شد. شیخ نعیم قاسم اظهار داشت آمریکا تاکنون هیچ تلاشی برای حل بحران سوریه نکرده است و اصلا نمی خواهد این بحران حل شود. آمریکا همواره برای مانع تراشی و سنگ اندازی در مسیر راهکارهای مطرح شده برای حل بحران سوریه تلاش می کند. آمریکا تمرکز خود را روی برخی از مناطق از جمله التنف تا حومه دیرالزور و شرق الفرات قرار داده است و به متغیرهای دیگری امید بسته و دل خوش کرده است.
 
وی در حالی که تبسم بر لب دارد تاکید کرد این در زمانی است که طرف دیگر یعنی سوریه و متحدان آن دیدگاه و رویکرد مشخص و روشنی دارند که متبلور می شود در دستاوردهایی که در عرصه میدانی حتی در مذاکرات آستانه کسب کرده اند مذاکراتی که آمریکا چندین با برای تعطیلی و فروپاشی آن تلاش زیادی کرد.

این شخصیت معروف لبنانی درباره تحولات لبنان نیز گفت: اوضاع جنبش حزب الله لبنان در داخل به خصوص پس از انتخابات اخیر راضی کننده و مطلوب است. جنبش حزب الله لبنان و ارتباط با آن برای همه میسر است. در مقابل اعمال فشار بر مقاومت لبنان هیچ سودی ندارد و قراردادن نام برخی از شخصیت های لبنان در فهرست تحریم های آمریکا ، مضحک و خنده دار است که در لبنان خریداری ندارد. در مقابل همه می دانند که تشکیل دولت در لبنان بدون جنبش حزب الله ممکن نیست زیرا از مولفه ها اصلی و اساسی در حیات سیاسی لبنان است.  

ایشان در پایان خاطرنشان کردند آمریکا و رژیم صهیونیستی و تکفیری ها بدانند آن چه را که نتوانستند با توسل به خشونت  و زور و کشتار به دست بیاورند هرگز نخواهند توانست از طریق سیاسی محقق کنند

زمانی که این دیدار پایان یافت سرور و شادی وجودم را فرا گرفت به خصوص این که این دیدار با یک شخصیت تاریخی زنده و به روز باشد.

پربیننده ترین خبرها