پوتین، موفقیت ارتش سوریه بر تروریست ها راتبریک گفت/ زمان احیای اقتصاد سوریه فرا رسیده است

پوتین، موفقیت ارتش سوریه بر تروریست ها راتبریک گفت/ زمان احیای اقتصاد سوریه فرا رسیده است
جمعه 28 ارديبهشت 1397 - 08:17

رئیس جمهوری روسیه در دیدار با همتای سوری خود در سوچی با تبرک پیروزی ارتش سوریه بر تروریست ها اعلام کرده که زمان احیای اقتصاد سوریه فرارسیده و باید با همکاری دولت سوریه در این زمینه برنامه ریزی کنیم.

العالم ـ اروپا

بنابر اعلام کاخ کرملین، ولادیمیر پوتین در دیدار با بشار اسد رییس جمهور سوریه در شهر گردشگری سوچی روسیه خاطرنشان کرده، اکنون پس از موفقیت های نظامی بدست آمده، بدون تردید شرایط برای احیای رویه های همه جانبه سیاسی فراهم شده است. 
رئیس جمهوری روسیه گفته، طی روند آستانه و گفت وگوهای ملی سوریه اقدامات زیادی برای حل وفصل بحران سوریه صورت گرفته است؛ اکنون ما می توانیم گام های بعدی را به همراه سوریه برداریم و وظیفه بعدی قطعا احیای اقتصاد و رساندن کمک های بشردوستانه به مردمی است که به شرایط سختی دچار شده اند. 
پوتین در ادامه به بشار اسد موفقیت های ارتش سوریه در مبارزه با گروه های تروریستی را تبریک گفته و خاطرنشان کرده، به دلیل تلاش هایی که از سوی نظامیان سوریه صورت گرفته است گام های بزرگی در راستای تحکیم حاکمیت قانون برداشته شده است. 
وی همچنین تاکید کرده که تروریست ها در نقاط کلیدی از سوریه (نزدیک به پایتخت) سلاح های خود را بر زمین گذاشته اند که امکان احیای زیرساخت های اقتصادی در سوریه را فراهم می کند. 
رئیس جمهوری روسیه تصریح کرده، مسکو با همه طرف های این رویه پیچیده (حل و فصل بحران در سوریه) از جمله استفان دی میستورا نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه در ارتباط است. 
پوتین همچنین ضمن تبریک ماه مبارک رمضان به بشار اسد از حضور او در روسیه برای این دیدار ابراز خرسندی و پیشنهاد کرده تا درخصوص اقدامات مشترک بعدی بحث و گفت وگو کنند. 
خبرگزاری تاس نیز گزارش داده، در جریان این دیدار پوتین خطاب به بشار اسد گفته که روی خروج نیروهای نظامی از خاک سوریه حساب می کند چرا که به عقیده کرملین به دلیل پیروزی ها و موفقیت های ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم و آغاز رویه حل وفصل سیاسی به طور فعال، نیروهای نظامی از خاک سوریه خارج خواهند شد. 
بنابر گزارش روسیا الیوم، در این دیدار که وزیران دفاع و خارجه روسیه نیز حضور داشتند، رئیس جمهوری سوریه گفته، اوضاع در کشورش نسبت به گذشته باثبات تر شده است.

پربیننده ترین خبرها