اسد در دیدار با آخوندی:

افزایش همکاری اقتصادی بین سوریه و ایران از مهمترین راههای مقاومت در برابر طرحهای غربی است

افزایش همکاری اقتصادی بین سوریه و ایران از مهمترین راههای مقاومت در برابر طرحهای غربی است
جمعه 28 ارديبهشت 1397 - 15:20

رئیس جمهور سوریه در دیدار با وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران بر لزوم افزایش همکاری اقتصادی بین دمشق و تهران تأکید کرد.

العالم - سوریه / اقتصادی

«عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز جمعه در دمشق به دیدار بشار اسد رئیس جمهور سوریه رفت.

خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد که در این دیدار طرفین درباره «روابط برادرانه سوریه و ایران به ویژه در زمینه روابط اقتصادی و تمایل دو کشور در تحکیم و گسترش این روابط و رساندن آن به سطح همکاری راهبردی در زمینه های سیاسی و نظامی» بحث و گفت‌وگو کردند.

اسد تأکید کرد که افزایش همکاری اقتصادی بین سوریه و ایران و همه کشورهایی که به دفاع از حاکمیت و استقلال این کشور پایند هستند، یکی از مهمترین راههای مقاومت در برابر طرحهای غربی است که از تحریم و اقدامات اقتصادی اجباری به عنوان ابزاری برای محاصره ملتها و اعمال فشار به آنان و تن دادنشان به سیاستهای سلطه گرایانه غرب استفاده میکنند.

آخوندی هم ضمن تبریک دستاوردهای مهم ارتش سوریه و همپیمانانش در مبارزه با تروریسم، بر تداوم حمایت تهران از دمشق در زمینه های مختلف تأکید کرد.

وی همچنین اعلام کرد که ایران آماده است در روند بازسازی سوریه همکاری فعالی داشته باشد.

در همین راستا، شب گذشته آخوندی با «عماد خمیس» نخست وزیر سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

طرفین در این دیدار، راه‌های تقویت روابط اقتصادی و اجرای توافقنامه‌های امضا شده و انعقاد موافقت‌نامه‌های جدید برای گسترش همکاری تجاری و سرمایه‌گذاری در زمینه‌های حمل و نقل، گمرک، بانکداری، امور مالی، بیمه و بازسازی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

نخست وزیر سوریه در این دیدار تأکید کرد که دمشق از مشارکت ایران در فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در مرحله بازسازی استقبال می‌کند.

وی با تاکید بر اهمیت پیشبرد روابط در همه زمینه‌ها و شکل‌گیری طرح های مشترک که سود حاصل از آنها عاید هر دو کشور می شود، گفت: رابطه سیاسی و راهبردی ریشه دار میان دو کشور می‌طلبد تا مسائل اقتصادی محکم و دراز مدتی برای تحقق بخشیدن به منافع مشترک و تبادل سرمایه گذاری و تجاری شکل گیرد.

وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران نیز ‌بر لزوم پی ریزی یک طرح واقعی به منظور اجرای برنامه های امضاء شده میان دو طرف و تصحیح برخی از قوانین و تشکیل کمیته پیگیری و نظارت بر اجرای توافقنامه های دراز مدت تاکید کرد.

پربیننده ترین خبرها