رئیس دفتر سیاسی حماس:

خون‌های شهدا بار دیگر مسأله فلسطین را زنده کرد/ راهپیمایی‌های بازگشت تا لغو کامل محاصره غزه ادامه خواهد داشت

خون‌های شهدا بار دیگر مسأله فلسطین را زنده کرد/ راهپیمایی‌های بازگشت تا لغو کامل محاصره غزه ادامه خواهد داشت
جمعه 28 ارديبهشت 1397 - 15:32

رئیس دفتر سیاسی حماس تأکید کرد راهپیمایی‌های بازگشت و شهادت دهها نفر در آن، منجر به زنده شدن دوباره مسأله فلسطین شد و تظاهرات مذکور تا رفع کامل محاصره غزه ادامه دارد.

العالم - فلسطین اشغالی

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در خطبه نماز جمعه امروز در نوار غزه اعلام کرد خو‌ن‌های شهدای غزه ، سکوت و توطئه در مرحله فعلی علیه فلسطین را از بین برد.

هنیه افزود: خون‌های شهدا «عزت، ثبات، مسیر و آینده » قدس و تمام سرزمین مبارک فلسطین است. از تجاوز به فلسطین ، انتقال سفارت آمریکا به قدس، سکوت (برخی کشورها) در منطقه و توطئه بین‌المللی علیه آرمان فلسطین ناراحت می‌شویم.

رهبر حماس تصریح کرد: خون‌های شهدا بار دیگر مسأله فلسطین را زنده کرد و دستاوردهای بزرگی در مسیر بزرگترین دستاورد یعنی آزادسازی فلسطین، داشت.

هنیه گفت: توافق اسلو، همکاری امنیتی و امثال آن ما را دچار تفرقه کرد اما راهپیمایی بازگشت و خون شهدا بار دیگر باعث وحدت ملت ما در میدان شد.

وی ادامه داد: از جمله برکات خون‌های شهدا این است که شاهد گام‌های جدی بلکه آغاز حقیقی برای لغو محاصره غزه هستیم و گذرگاه رفح در تمام طول ماه رمضان باز خواهد بود. ما از وحدت حقیقی حمایت می‌کنیم و غزه را جدای از کرانه باختری نمی‌دانیم.

هنیه  گفت: کسی که به سمت تظاهرات مسالمت‌آمیز تیراندازی می‌کند ارتشی از تروریست‌هاست و این روایت فلسطینی است که در جهان پذیرفته شده است.فلسطین و قدس برای ماست و امروز آغازِ پایان فاجعه انسانی در نوار غزه است.

رهبر حماس تأکید کرد برخی شایعه‌ها مبنی اینکه گروه‌های فلسطینی قصد پایان دادن به راهپیمایی بازگشت را دارند، صحت ندارد، این راهپیمایی‌ها تصمیمی ملی است و تا رفع کامل محاصره غزه ادامه پیدا خواهد کرد.

وی همچنین از جنبش فتح خواست در سیاست‌هایش در کرانه باختری تجدیدنظر کند.

راهپیمایی‌های بازگشت از 30 مارس آغاز شده و هنوز ادامه دارد، تا کنون در این راهپیمایی‌ها بیش از 100 فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. تظاهرات امروز قرار است تحت عنوان «جمعه وفاداری به شهدا و مجروحان» برگزار شود. 

پربیننده ترین خبرها