بازداشت فعالان سیاسی عربستان ادامه دارد

بازداشت فعالان سیاسی عربستان ادامه دارد
جمعه 28 ارديبهشت 1397 - 17:05

مقامات سعودی باردیگر با حمله به فعالان سیاسی این کشور، شماری از آنها از جمله فعالان حقوق بشری را بازداشت کردند.

العالم- عربستان سعودی 

 یک منبع عربستانی در صفحه توییتری خود از حمله مسئولین عربستانی به فعالان سیاسی این کشور و بازداشت شماری از آنها خبر دادند.
براساس این گزارش در میان بازداشت شدگان پنج نفر از فعالان حقوق بشری «محمد الربیعه»،«ابراهیم المدیمیغ»، «لجین الهذلول»، «عزیزه الیوسف» و «ایمان النفجان» قرار دارند.
همچنین این منبع عربستانی گزارش داد که «شیخ محمد المحیسنی» امام مسجد الراجحی در مکه و یکی از فرزندانش نیز بازداشت شده اند. 
محمد بن سلمان از زمانی که در سپتامبر (شهریور -مهرماه) سال گذشته میلادی به ولیعهدی عربستان منسوب شد، چندیدن بار دستور بازداشت چهره های دینی، دانشگاهی و فعالان اجتماعی، سیاسی و حقوق بشری این کشور را صادر کرده است.
وی در ماه نوامبر 2017 نیز شماری از شاهزادگان و مسئولین و بازرگانان عربستانی را به اتهام فساد بازداشت و پس از تسویه حساب مالی با آنها، این افراد را آزاد کرد.
دیده بان حقوق بشر در روزهای اخیر طی گزارشی اعلام کرد که مقامات سعودی هزاران نفر را بیش از شش ماه بدون محاکمه در حبس نگه داشته اند و در بعضی موارد افراد بازداشت شده بیش از یک دهه در زندان ها به سر می برند.
براساس گزارش این سازمان، مسئولین سعودی 2هزار و 305 نفر را بیش از شش ماه مورد تحقیق و بازجویی قرار داده اند بدون اینکه دادگاهی برای آنها تشکیل داده شود و اتهامی به آنها تفهیم شود.

ایرنا 

 

پربیننده ترین خبرها