نشست اضطراری سران کشورهای اسلامی درباره فلسطین؛

اردوغان: نمی توان قدس را به یک دولت تروریست مثل اسرائیل اعطا کرد/ اسرائیل باید هزینه کشتار خود علیه ملت فلسطین را بپردازد

اردوغان: نمی توان قدس را به یک دولت تروریست مثل اسرائیل اعطا کرد/ اسرائیل باید هزینه کشتار خود علیه ملت فلسطین را بپردازد
جمعه 28 ارديبهشت 1397 - 21:19

به دنبال درگیری‌های فلسطینان معترض و گاردهای مرزی اسرائیل درنواره عزه که به شهادت بیش از 60 فلسطینی انجامید، با دعوت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی امروز در استانبول برای بررسی اوضاع فلسطین تشکیل جلسه می‌دهد.

العالم - فلسطین اشغالی

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در مراسم افتتاح نشست سران کشورهای اسلامی گفت: ما سکوت سازمان ملل درقبال ملت فلسطین را محکوم می کنیم.

وی افزود: تصمیمات آمریکا درباره قدس به همه ادیان آسیب می رساند.

اردوغان تصریح کرد: ما در کنار برادران خود در خصوص مسئله عادلانه آنها هستیم.نمی توان قدس را به یک دولت تروریست مثل اسرائیل اعطا کرد.

رئیس جمهور ترکیه گفت: دفاع از قدس، دفاع از مقدسات است و هرگونه تعدی به آن تعدی به همه مقدسات اسلامی و مسیحی به شمار می رود، این نشست فلسطینی ها را برای ادامه راه خود تشویق می کند.

اردوغان گفت: ما در مرحله دشواری به سرمی بریم و آمریکا تصمیماتی اتخاذ کرد که اسرائیل را به تداوم جنایاتش تشویق کرد، اسرائیل باید هزینه کشتار خود علیه ملت فلسطین را بپردازد.

اردوغان خطاب به شرکت کنندگان در نشست سران کشورهای اسلامی گفت: ما باید با یکدیگر همیاری و همبستگی کنیم و از مسئله عادلانه فلسطین دفاع کنیم.

اردوغان گفت که حوادث غزه و قدس را در مجمع عمومی سازمان ملل متحد مطرح خواهد کرد.

این خبر در حال بروزرسانی است ...

پربیننده ترین خبرها