ازدواج سلطنتی در سایه نگرانی‌های امنیتی!

ازدواج سلطنتی در سایه نگرانی‌های امنیتی!
شنبه 29 ارديبهشت 1397 - 00:20

مراسم ازدواج شاهزاده هری نوه الیزابت دوم ملکه انگلیس زیر سایه نگرانی های شدید امنیتی و با اجرای محدودیت ها و اقدامات ویژه برای تامین امنیت برگزار می شود.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن، انگلیس که در حدود یک سال اخیر با پنج حمله تروریستی از جمله در قلب لندن و در مجموع با 36 کشته و 377 زحمی ماههای خونینی را سپری کرده است به گفته مقامات امنیتی این کشور همچنان در معرض تهدید است و آنان نیز همچنان نگران تامین امنیتند.

 اندروپاکر رئیس سازمان امنیت داخلی انگلیس MI5 این هفته و در اقدامی نادر اعلام کرد از سال 2016 به این سو (حدود دو سال اخیر) 45 حمله تروریستی جداگانه در هفت کشور اروپایی روی داده است.

وی افزود: از زمان حمله وست مینستر (محله اطراف پارلمان و ساختمان نخست وزیری انگلیس در قلب لندن) در مارچ سال گذشته تا کنون با همکاری پلیس 12 طرح تروریستی در بریتانیا کشف و خنثی شده است.

پلیس انگیس نیز اعلام کرد در حدود یک سال اخیر بازداشت افراد مظنون و مرتبط با اقدامات تروریستی با 58 درصد افزایش نسبت به سال 2016 به 412 فقره رسیده است.

در تازه ترین مورد پلیس انگلیس بدون اشاره به جزئیات ماجرا اعلام کرد یک جوان را در شمال لندن بر اساس قانون مبارزه با تروریسم بازداشت کرده است.

همزمان با افزایش پیروزی بر تروریستها در سوریه، نگرانی ها نیز در انگلیس از بیم بازگشت تروریستهای انگلیسی پیوسته به داعش افزایش یافته است.

بر اساس آمارهای منتشر شده حدود 10 هزار نفر از اتباع اروپایی از جمله از انگلیس به صفوف داعش در سوریه و عراق پیوستند و اکنون بازگشت انان به نگرانی بزرگ امنیتی به ویژه برای دستگاههای امنیتی و پلیس این کشورها مبدل شده است.

پلیس انگلیس در پی افزایش نگرانی ها ی امنیتی اعلام کرد: شمار افسران مسلح پلیس با افزایش حدود هزار نفری به بیش از 10 هزار نفر رسیده تا در مراکز مهم و حساس و مناطقی که بیشترین خطر وقوع حملات تروریستی وجود دارد مستقر شوند.

ساعاتی پیش از اجرای مراسم ازدواج شاهزاده هری نوه ملکه الیزابت دوم با مگان مارکل هنر پیشه امریکایی ضمن جمع اوری متکدیان از اطراف کاخ ویندزور (محل برگزاری مراسم) اعلام شد سه هزار نیروی پلیس و امنیتی همراه با پلیس های لباس شخصی و نیز تک تیراندازها در ساختمانهای اطراف محل برگزای این مراسم مستقر شده اند و اوضاع امنیتی را زیر نظر دارند.

رسانه ها در انگلیس اعلام کردند 30 میلیون پوند برای تامین امنیت این مراسم ازدواج سلطنتی از جیب مالیات دهندگان هزینه شده است.

هشدار امنیتی در انگلیس از اگوست سال 2014 تا کنون شدید شده است که مفهوم ان احتمال فراوان وقوع حملات تروریستی است.

«هنری چارلز البرت دیوید» نوه ملکه کنونی بریتانیا که با نام پرنس هَری در میان مردم این کشور و جهان شناخته می‌شود، روز شنبه نوزدهم ماه می سال 2018 با «مگان مارکل» بازیگر دو رگه آمریکایی طی مراسمی پرهزینه ازدواج می‌کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها