بازداشت 7 مرد و زن در عربستان

بازداشت 7 مرد و زن در عربستان
شنبه 29 ارديبهشت 1397 - 06:44

مقامات عربستان سعودی هفت نفر شامل 4 مرد و 3 زن را به اتهام "ارتباط با نهادهای خارجی و حمایت مالی از دشمنان این کشور" بازداشت کردند.

 

العالم - عربستان

به گزارش خبرگزاری رویترز از ریاض، خبرگزاری دولتی عربستان سعودی روز شنبه به نقل از یک سخنگوی نهادهای امنیتی این کشور اعلام کرد مظنونان بازداشت شده ارتباطات مشکوکی با نهادهای خارجی برای حمایت از فعالیت های این نهادها داشتند، افرادی را که در مکان های حساس دولتی مشغول به کار بودند استخدام می کردند و به عناصر متخاصم دشمن حمایت مالی ارائه می دادند.

در بیانیه منتشر شده در خبرگزاری رسمی عربستان آمده است: هدف این افراد تضعیف امنیت و ثبات پادشاهی عربستان سعودی و ایجاد تفرقه در اتحاد ملی کشور بود و تلاش ها همچنان برای شناسایی همه افراد درگیری در فعالیت های این افراد ادامه دارد و همه اقدامات حقوقی علیه آنها اتخاذ خواهد شد.

این درحالی است که گروه های حامی حقوق بشر روز جمعه اعلام کردند عربستان سعودی دست کم پنج زن حامی حق رانندگی برای زنان و طرفدار پایان دادن به نظام حضانت مردان بازداشت کرده است.

مقامات سعودی همچنین در ماه سپتامبر و در تلاشی آشکار برای سرکوب مخالفان سیاسی حاکمان مطلقه این پادشاهی اقدام به دستگیری مخالفان سیاسی و نیروهای محافظه کار کردند.

این تحولات در شرایطی رخ می دهد که بر شکاف میان عربستان سعودی و متحدان آن با قطر افزوده می شود.

عربستان به همراه امارات متحده عربی، بحرین و مصر حدود یک سال پیش روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع و این کشور را به حمایت از شبه نظامیان و ایران متهم کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها