ائتلاف العامری: گفت‌وگوهای صدر و حکیم را به نفع عراق می‌دانیم/ تا کنون هیچ ائتلافی صورت نگرفته است

ائتلاف العامری: گفت‌وگوهای صدر و حکیم را به نفع عراق می‌دانیم/ تا کنون هیچ ائتلافی صورت نگرفته است
شنبه 29 ارديبهشت 1397 - 09:23

سخنگوی ائتلاف الفتح عراق گفت‌وگوهای میان مقتدی صدر و عمار حکیم را تحرکی مثبت به نفع عراق دانسته و خاطرنشان کرده، وضعیت کشور با توجه به تردیدافکنی گسترده‌ درباره روند انتخابات پیچیده است.

العالم ـ عراق

«احمد الاسدی» سخنگوی ائتلاف الفتح به رهبری هادی العامری که بر اساس نتایج نهایی دومین ائتلاف پیروز انتخابات پارلمانی اخیر عراق اعلام شده است،‌ به شبکه المیادین گفته که کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق در معرض فشارهای فراوانی قرار گرفته است.

بنابر اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق ائتلاف سائرون به ریاست مقتدی صدر با کسب 54 کرسی به پیروزی رسیده و ائتلاف فتح به ریاست هادی العامری با 47 کرسی و  ائتلاف نصر به ریاست حیدر العبادی نخست وزیر کنونی عراق با 42 کرسی به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند. 

وی با بیان این که ائتلاف‌ها همچنان در آغاز راه است، درباره گفت‌وگوهای رهبران جریان صدر و جریان  الحکمه اظهار داشته، معتقدیم گفت‌وگو میان مقتدی صدر و عمار حکیم یک تحرک مثبت به نفع عراق است.

سخنگوی ائتلاف الفتح تصریح کرده، تا کنون هیچ ائتلافی با هیچ طرفی صورت نگرفته است و مسئله همچنان در حد گفت‌وگوهای اولیه است.

وی در خصوص فراکسیون ها نیز خاطرنشان کرده، تا این لحظه هیچ ائتلافی میان فراکسیون‌ها در عراق صورت نگرفته است.

انتخابات 2018 چهارمین انتخابات پارلمانی عراق بعد از سقوط رژیم بعث بود که روز شنبه 22 اردیبهشت ماه 1397 برگزار شد، در این انتخابات مردم عراق 329 نماینده را راهی مجلس کردند.

هفت هزار نامزد در این انتخابات در قالب ائتلاف‌های متعددی از جمله ائتلاف «النصر»، «الفتح»،‌«دولة القانون»، «القرار العراقی» و «سائرون» با هم رقابت کردند.

گروه‌های عراقی برای ائتلاف و تشکیل دولت جدید مهلت ۹۰ روزه دارند.

پربیننده ترین خبرها