سکوت سران کشورهای مرتجع عرب در قبال جنایات رژیم صهیونیستی ، خشم مخالفان ترکیه را نیز برانگیخت

سکوت سران کشورهای مرتجع عرب در قبال جنایات رژیم صهیونیستی ، خشم مخالفان ترکیه را نیز برانگیخت
شنبه 29 ارديبهشت 1397 - 15:55

 پايگاه اينترنتي عربي 21، رهبر حزب جنبش ملی گرای ترکیه به علت موضع گیری نکردن عربستان، امارات و مصر در قبال جنایت های اخیر رژیم صهیونیستی، از آنها به شدت انتقاد کرد. 

العالم- ترکیه                 

دولت باغچه لی رهبر حزب مخالف «جنبش ملی گرای» ترکیه روز جمعه از دولت های عربستان، امارات و مصر انتقاد کرد. 
وی پرسید: ریاض کجاست؟ ابوظبی در کدام پستو است؟ قاهره کجا پنهان شده است؟ این کشورهای مشهور اسلامی از رویارویی فرار و تلاش می کنند از طریق پیام های بی ارزش محکومیت، بدون پرداختن به قدس و مسئله فلسطین، با اوضاع تعامل کنند. سخن گفتن از اسرائیل و آمریکا برای همه آنها ننگ است.
باغچه لی گفت: در غزه جنایت های انسانی روی داد. به اسرائیل و ظلم های آن لعنت می فرستم و سیاست های وحشیانیه آمریکا را محکوم می کنم.
وی در تجمعی با عنوان «لعنت به ظلم و حمایت از قدس» که در میدان «ینی کاپی» استانبول با حضور گسترده ای از گروه ها برگزار شد، این اظهارات را مطرح کرد. این تجمع از نظر مشارکت نمایندگان دیگر دولت ها، در تاریخ ترکیه نخستین محسوب می شود. 
باغچه لی در سخنرانی خود افزود: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و گروه وی به علت ریختن خون فلسطینیان، باید در دیوان کیفری بین المللی محاکمه شوند. وی تاکید کرد:  قدس متعلق به مسلمانان است و هرگز پایتخت اسرائیل نخواهد بود.
رهبر حزب جنبش ملی گرای ترکیه با انتقاد از اقدامات اسرائیل گفت: هیچ عقل سلیمی قبول نمی کند که پس از اقدام آمریکا و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، از صلح و همکاری در منطقه سخن بگوید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها