ایتالیایی ها تظاهرات ضدآمریکایی برپا کردند

ایتالیایی ها تظاهرات ضدآمریکایی برپا کردند
شنبه 29 ارديبهشت 1397 - 18:36

 ایتالیایی ها و فلسطینیان مقیم این کشور در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس، مقابل سفارت آمریکا در شهر رم، دست به تظاهرات زدند.

العالم-اروپا

صدها ایتالیایی و فلسطینی به نشانه اعتراض به اقدام یکجانبه و خودسرانه آمریکا مبنی بر انتقال سفارت این کشور در سرزمین های اشغالی به بیت المقدس، ضمن تجمع مقابل سفارت آمریکا در رم و سردادن شعارهای ضدآمریکایی، این اقدام دولت دونالد ترامپ را محکوم کردند. 

تظاهرکنندگان با حمل پرچم فلسطین و پارچه نوشته هایی با مضمون شعارهای ضدآمریکایی و ضد رژیم صهیونیستی، خواستار آزادی فلسطین و بازگشت پناهندگان فلسطینی به وطن خود شدند. تظاهرکنندگان همچنین در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، علیه جنایات رژیم صهیونیسیی شعار دادند. 
این تظاهرات گسترده بازتابی در رسانه های ایتالیا نداشت. 

روز چهارشنبه گذشته نیز صدها ایتالیایی با تجمع در مقابل پارلمان این کشور، اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در کشتار فلسطینی ها در غزه و انتقال سفارت امریکا به بیت المقدس را محکوم کردند. تظاهرکنندگان با شعار 'اسرائیل قاتل است' و 'فلسطین آزاد باید گردد' خواستار پایان تبعیض نژادی در فلسطین اشغالی شدند. 

همچنین هزاران ایتالیایی و فلسطینیان مقیم این کشور روز شنبه هفته گذشته در هفتادمین سالگرد 'روز نکبت'(پایه ریزی رژیم صهیونیستی در فلسطین)، علیه رژیم غاصب صهیونیستی و در حمایت از آرمان های ملت فلسطین، در شهرهای رم و میلان راهپیمایی کردند. 

معترضان اعلام کردند که علیه انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس به میدان آمده اند و در کنار مردم غزه هستند تا به جوانان اروپایی و جهانیان بگویند که فلسطین وجود دارد و به حیات خود ادامه می دهد. 
نظامیان صهیونیست روز دوشنبه 24 اردیبهشت ماه، راهپیمایی مردم غزه را در هفتادمین سالگرد «روز نکبت» و در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی به خاک و خون کشیدند که در جریان آن 62 تن شهید و حدود سه هزار نفر زخمی شدند. 

ایرنا

پربیننده ترین خبرها