اعلام حمایت «جنبلاط» از ادامه ریاست «بری» در پارلمان لبنان

اعلام حمایت «جنبلاط» از ادامه ریاست «بری» در پارلمان لبنان
دوشنبه 31 ارديبهشت 1397 - 12:13

رئیس حزب «سوسیالیست ترقی‌خواه » اعلام کرد گزینه این حزب برای ریاست پارلمان جدید «نبیه بری» است.

العالم _ لبنان

ولید جنبلاط رئیس حزب «سوسیالیست ترقی‌خواه» پس از دیدار دیروز خود با «نبیه بری» رئیس پارلمان در «عین التینه» (مقر ریاست مجلس) اعلام کرد این حزب، بری را برای ریاست دوره بعدی پارلمان نیز انتخاب خواهد کرد.

جنبلاط در پاسخ به سوالی درباره حمایت او از انتخاب «ایلی الفرزلی» به عنوان معاون رئیس پارلمان، در حالی که الفرزلی رقیب انتخاباتی حزب وی در بقاع غربی بوده است، به روزنامه «الجمهوریه» گفت: روابط ما با نبیه بری بالاتر از همه اینهاست، انتخابات پارلمانی را پشت سر گذاشتیم و من از انتخاب نبیه بری به عنوان رئیس پارلمان حمایت می‌کنم.

از سوی دیگر منابع نزدیک به سعد الحریری نخست‌وزیر لبنان اعلام کردند مقدمات دیداری که پیش‌بینی می‌شد یکشنبه (دیروز) میان جنبلاط و الحریری برگزار شود، انجام نشده است.

مهلت پارلمان کنونی لبنان در 20 می (دیروز) به پایان رسید و قرار است جلسه پارلمان منتخب در 23 می (2 خرداد) برگزار شد. نبیه بری رقیبی برای تصدی پست ریاست پارلمان ندارد و به احتمال زیاد خود این سمت را ادامه خواهد داد.

نبیه بری برای اولین بار در سال 1992 به عنوان رئیس پارلمان لبنان انتخاب شد و در سال 2009 برای پنجمین بار با 90 رأی رئیس پارلمان این کشور شد. پارلمان لبنان از سال 2009 تا کنون 3 بار تمدید شده است تا اینکه امسال (2018) بالاخره برای اولین بار بر اساس نظام تناسبی ،‌ انتخابات پارلمانی برگزار شد .

پربیننده ترین خبرها