برده های تونسی در قطر

برده های تونسی در قطر
جمعه 20 مرداد 1391 - 05:58

تونسي ها که تا کنون فکر مي کردند فرزندانشان در قطر زندگي آسوده اي را در پيش گرفته اند، از افشاي برخوردهاي ارباب گونه قطري ها و تعامل با آنها مانند بردگان، شوکه شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، یکی از کارکنان بخش امنیتی که قطر آنها را در سال 2011 از تونس برای حفظ امنیت در قطر استخدام کرده، هنگام دیدار با "علی العریض" وزیر کشور تونس در حاشیه سفرش به دوحه، به او گفتند: "تعامل مسئولان قطری با شهروندان تونسی بسیار بد است، و به روابط ارباب و برده شبیه است".

میدل ایست آنلاین به نقل از این شهروندان تونسی تأکید کرد: "تونسی ها در قطر در شرایط بسیار بد و غیر انسانی زندگی می کنند .. این درحالی است که قطر مدعی حمایت از انقلابهای عربی است".

آنها تأکید کردند که هنگام ورود به قطر و قبل از انتقال به اردوگاه اسکان جمعی، در مجتمع هایی اسکان داده شدند که کمترین شرایط یک زندگی شرافتمندانه در آنجا یافت نمی شد. به صورتی که همه آنها را مجبور کردند در اتاقهایی تنگ و کوچک و بدون امکانات زندگی کنند.

مسئولان قطری علاوه بر توهین های لفظی، از هرگونه تماس آنها با خانواده هایشان جلوگیری کرده، و هر روزه آنها را تهدید به اخراج می کنند.

این شهروندان تونسی با اشاره به فریب کاری قطری ها، تأکید کردند: در تونس قراردادی را امضا کردند که بر اساس آن در قطر یک زندگی شرافتمندانه و حقوق و دستمزد مناسب دریافت کنند؛ ولی با ورودشان به این کشور آنها را مجبور کردند که قراردادی جدید با دستمزد بسیار ناچیز امضا کنند.

در قطر حدود 10 هزار شهروند تونسی زندگی می کنند که اکثر آنها در بخش های آموزش، بهداشت، نفت، گردشگری و امنیت فعالیت دارند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها