نخست وزیر ترکیه:

انتقال سفارت آمریکا به قدس، اشتباه بزرگی بود

انتقال سفارت آمریکا به قدس، اشتباه بزرگی بود
سه شنبه 1 خرداد 1397 - 18:01

بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه گفت: انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس، تصمیم بسیار اشتباهی از سوی کاخ سفید بود که موجب متشنج شدن بیشتر خاورمیانه شد.

العالم - ترکیه

بینالی یلدریم در مراسم افطاری با سفرای کشورهای اسلامی اظهار کرد: همه مردم جهان به صلح و حقانیت نیاز دارند و از نفرت، تبعیض، ترور و درگیری ها برای رسیدن به قدرت و منافع، بسیار خسته شده اند اما همچنان اشتباهات و تصمیمات مغرضانه بعضی از قدرت ها ادامه دارد و آینده بشریت را تهدید می کند.

وی به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه اشاره کرد و ضمن محکوم کردن آن افزود: اقدامات خشونت بار رژیم صهیونیستی سالیان سال است که جریان دارد اما پیش از آغاز ماه رمضان شدت گرفت به طوری که تصاویر وحشیانه قتل عام اخیر فلسطینی ها در نوار غزه توسط رژیم اشغالگر قدس را همه جهانیان مشاهده کردند اما این جنایات وحشیانه را نادیده گرفتند.

وی تاکید کرد: انتقال سفارت آمریکا به قدس اشتباهی بزرگ بود که بی تردید آتش جنگ و خونریزی را در خاورمیانه شعله ورتر می کند و نقش عمده ای در پیچیده کردن مشکلات منطقه خواهد داشت.

هفته گذشته افتتاح رسمی سفارت آمریکا در قدس سبب بروز اعتراضات شدید در منطقه و درگیری در غزه شد و در پی شهادت 62 نفر و مجروح شدن بیش از سه هزار فلسطینی، ترکیه برای اعلام همبستگی با مردم فلسطین سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

مقامات دولت و مردم ترکیه از هفته گذشته در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به قدس و نیز جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، در واکنشی کم سابقه و همه جانبه، تحولات اخیر در سرزمین های اشغالی فلسطین را محکوم کردند.

وزارت امور خارجه ترکیه نیز با انتشار بیانیه ای کشتار فلسطینی ها توسط رژیم جنایتکار اسرائیل را محکوم کرده و سکوت جامعه جهانی در قبال این رخداد را شرم آور عنوان کرد.

نشست فوق العاده سران کشورهای اسلامی هفنه گذشته به دعوت رجب طیب اردوغان رییس جمهوری و بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه در استانبول برگزار شد و در پایان سران کشورهای اسلامی ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه طی بیانیه ای خواستار تشکیل کمیته ای بین المللی در راستای بررسی جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی شدند.

پربیننده ترین خبرها