انشقاق زودهنگام در ائتلاف اردوغان برای انتخابات ترکیه

انشقاق زودهنگام در ائتلاف اردوغان برای انتخابات ترکیه
سه شنبه 1 خرداد 1397 - 20:05

شورای عالی حزب اتحاد بزرگ اعلام کرد اگر حزب عدالت و توسعه تغییرات لازم برای نامزدهای این حزب در لیست‌های انتخاباتی را اعمال نکند، از ائتلاف جمهور خارج خواهد شد و در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه از رجب طیب اردوغان حمایت نخواهد کرد.

العالم ـ ترکیه

پس از انتشار لیست نهایی نامزدهای احزاب ترکیه برای انتخابات پارلمانی 24 ژوئن، زمزمه‌هایی مبنی بر جدایی حزب اتحاد بزرگ (BBP) از ائتلاف با حزب «عدالت و توسعه» و حزب «حرکت ملی‌گرا» موسوم به ائتلاف جمهور به گوش می‌رسد.

اعضای حزب «اتحاد بزرگ» از لیست نهایی حزب «عدالت و توسعه» به شدت آزرده خاطر هستند چرا که همه 18 نامزد حزب اتحاد بزرگ به جز «مصطفی دستیجی» رهبر این حزب، در مناطق و لیست‌هایی قرار گرفته‌اند که هیچ شانسی برای انتخاب شدن ندارند.

به همین خاطر امروز شورای عالی حزب اتحاد بزرگ با تشکیل جلسه فوق‌العاده خروج از ائتلاف با حزب عدالت و توسعه را بررسی خواهد کرد. بر این اساس اگر حزب عدالت و توسعه تغییرات لازم برای نامزدهای حزب اتحاد بزرگ در لیست‌های انتخاباتی را اعمال نکند، این حزب از ائتلاف جمهور خارج خواهد شد و در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه از رجب طیب اردوغان حمایت نخواهد کرد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها