سازمان‌های حقوقی:

عربستان بازداشت فعالان حقوق زنان را گسترش داد

عربستان بازداشت فعالان حقوق زنان را گسترش داد
سه شنبه 1 خرداد 1397 - 22:28

سازمان‌های حقوقی از گسترش دامنه بازداشت فعالان حقوق زنان عربستانی توسط رژیم سعودی خبر داده اند.

العالم ـ عربستان سعودی

بنابر گزارش روسیاالیوم، سازمان‌های حقوقی اعلام کردند که رژیم سعودی دست‌کم سه فعال زن دیگر را در چارچوب هدف قرار دادن فعالان زن که چند هفته قبل از اجرایی شدن رفع ممنوعیت رانندگی زنان در عربستان  آغاز شده است، بازداشت کردند.

هفته گذشته سازمان‌های حقوقی اعلام کردند که مقامات سعودی هفت فعال زن را که قبلا برای دستیابی زنان به حق رانندگی مبارزه کرده‌اند، دستگیر کردند.

رژیم سعودی بعدا اعلام کرد که این هفت زن به‌دلیل ارتباطات مشکوکشان با طرف‌های خارجی و حمایت مالی از دشمنان عربستان دستگیر شده‌اند.

رسانه‌های رسمی سعودی این فعالان زن را مزدوران سفارتخانه‌ها و خائنان خطاب کردند.

یک دیپلمات غربی گفت: این بازداشت‌ها با اصلاحات اعلام شده‌ای که حمایت غرب از سند چشم‌انداز 2030 عربستان مبتنی بر آن است، همسو نیست.

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد هفت زن و دو مرد و یک فعال ناشناس تاکنون بازداشت شده‌اند و این در حالی است که یکی از فعالان سعودی گفت که تاکنون هفت زن و چهار مرد بازداشت شده‌اند.

"سماح حدید" مدیر دفتر منطقه‌ای سازمان عفو بین الملل اعلام کرد این سازمان درباره گزارش‌ها در خصوص بازداشت‌های جدید در عربستان نگران است و ما از مقامات سعودی می‌خواهیم که مکان بازداشت این افراد و اتهامات آن‌ها را اعلام کند.

به گزارش تسنیم، هفته گذشته برخی منابع حقوقی تاکید کردند علاوه بر سازمان امنیت کشور عربستان، سازمان‌های جدیدی از جمله سازمان امنیت سایبری که "سعود القحطانی" مشاور رسانه‌ای محمد بن سلمان ولیعهد سعودی آن را مدیریت می‌کند در بازداشت‌های جدید نقش آفرینی کرده‌اند.

صفحه زندانیان سیاسی در شبکه اجتماعی توئیتر روز جمعه اعلام کرد که در بین بازداشت شدگان "محمد الربیعه"، "ابراهیم المدیمیغ" مشاور سابق هیئت دولت عربستان، "لجین الهذلول" فعال مشهور عربستانی، "عزیزه الیوسف" فعال حقوق زنان، و "ایمان النفجان" از فعالان دانشگاهی عربستان دیده می‌شوند که از جمله برجسته‌ترین خواسته‌های این افراد، حق رانندگی برای زنان بوده است.

پربیننده ترین خبرها