تبدیل قایق مجلل صدام به هتل + تصاویر

تبدیل قایق مجلل صدام به هتل + تصاویر
چهارشنبه 2 خرداد 1397 - 12:17

"نسیم بصره" قایق مجلل صدام دیکتاتور معدوم عراق به هتل ملوانانی تبدیل شده است که به هدایت کشتی ها هنگام ورود یا خروج از بندر بصره می پردازند.

العالم - عراق 

قایق مجلل نسیم بصره سال 1981 ساخته شد و 82 مترل طول دارد و یک تختخواب در آن وجود دارد که پرده هایش از ابریشم است و سرویس بهداشتی اش طلاکاری شده است ولی صدام هیچگاه سوار این قایق نشد.   

دولت های متوالی عراق که از سال 2002 روی کار آمدند، تلاش کردند که از قایق مجلل نسیم بصره و دیگر آثار ارزشمند باقی مانده از دوران این دیکتاتور معدوم بهره برداری کنند.

قایق نسیم بصره به مدت 3 دهه در خارج از عراق بود و دولت عراق سرانجام در سال 2010 پس از کار طاقت فرسای قضایی توانست این قایق را بازپس بگیرد و این قایق هم اکنون در بندر بصره لنگر انداخته است.

یک اتاق غذاخوری و یک اتاق خواب ویژه در قایق نسیم بصره وجود دارد و 17 اتاق نیز برای میهمانان و 18 اتاقک هم برای پرسنل قایق و خدمات پزشکی تعبیه شده است. این قایق با قیمت 30 میلیون دلار به فروش گذاشته شده است.

دولت عراق هیچ خریداری برای قایق نسیم بصره پیدا نکرده است و این قایق در 2 سال گذشته در اختیار دانشگاه بصره گذاشته شد و کارشناسانی که درباره آبزیان تحقیق می کردند، از این قایق برای پرداختن به تحقیقات خود استفاده می کردند.

رویترز به نقل از عبدالزهره عبدالمهدی صالح کاپیتان قایق نسیم بصره گزارش داد : وضعیت فنی قایق نسیم بصره از لحاظ موتوری بسیار خوب است. دو موتور از چند موتور قایق نسیم بصره کار می کنند و مولدهای برق قایق هم نیز کار می کنند. این قایق فقط نیاز به سرویس دوره ای دارد.  

مسئولان عراقی تصمیم گرفته اند که قایق مجلل نسیم بصره همیشه در بندر بصره باقی بماند و ملوانان که بسیاری از آنها اهل شهرهای دور دست هستند، از این قایق به عنوان هتل استفاده کنند.  

انمار الصافی سخنگوی سازمان بنادر عراق هم اعلام کرد : بنادر نیاز به چنین قایق هایی برای اقامت ملوانان دارد.

214 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها