در نامه ای خطاب به روحانی:

نمایندگان مجلس: روابط با امارات را قطع کنید!

 نمایندگان مجلس: روابط با امارات را قطع کنید!
چهارشنبه 2 خرداد 1397 - 14:05

شصت و یک نماینده مجلس شورای اسلامی ایران از رئیس جمهور خواستند که در روابط دوجانبه با امارات بازنگری کند زیرا امارات دیدگاه های خصمانه ای را علیه ایران در پیش گرفته و از آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت می کند.  

العالم - ایران 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه ای به حسن روحانی از وی درخواست کردند که به علت حمایت امارات از اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا، در روابط ایران با امارات بازنگری کند.

نمایندگان در این نامه که محسن کوهکن به نمایندگی از آنها نامه را در صحن مجلس قرائت کرد، خطاب به رئیس جمهوری آورده اند: امارات مستقیماً با سیاست خصمانه آمریکا علیه ایران همسو شده است.

 

دشمنی امارات با ایران

انور قرقاش وزیر مشاور امور خارجی امارات روز دوشنبه این هفته از اظهارات مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا استقبال کرد. پامپئو ادعا کرده بود که ایران ثبات خاورمیانه را با حمایت از تروریسمو مداخله در امور دیگر کشورها متزلزل کرده است و توافق هسته ای را نقض می کند و تلاش می کند که سلاح های هسته ای خود را توسعه بدهد. پامپئو اعلام کرد که آمریکا شدیدترین تحریم هایی را که تاریخ به خود ندیده است، علیه ایران تحمیل خواهد کرد و فشارهای مالی بی سابقه ای علیه نظام جمهوری اسلامی ایران اعمال خواهد کرد.

قرقاش در صفحه توئیتری خود  پس از اظهارات پامپئو نوشت : هماهنگی تلاش ها تنها راه درست برای پی بردن تهران به بیهوده بودن مداخلاتش است.

قرقاش در ادامه ادعاهای خود نوشت : منطقه خاورمیانه از رفتار و گفتار ایران که به حاکمیت و امور داخلی کشورها احترام نمی گذارد، خسته شده است.

 

حمایت امارات از تروریسم

 

طبق گزارش های بین المللی معتبر، رد پای امارات در حمایت از تروریسم در سراسر جهان روشن و مبرهن است که آخرین گزارش وزارت امور خارجه آمریکا مورخ ژوئیه 2017 با موضوع تلاش کشورهای جهان برای مبارزه با تروریسم یکی از این گزارش ها است. گزارش وزارت خارجه آمریکا باعث بهت و حیرت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خصوصاً امارات شد.

وزارت خارجه آمریکا در آخرین گزارش خود فاش کرد که امارات کانون منطقه ای و بین المللی نقل و انتقال مبالغ مالی است و گروه های تروریستی از این ویژگی امارات برای فرستادن و دریافت کمک های مالی استفاده می کنند.

 

حمایت مالی گستردۀ امارات از تروریسم

کمپین بین المللی تحریم امارات هم گزارشی درباره حمایت مالی امارات از تروریسم در کشورهای مختلف سراسر جهان خصوصاً در خاورمیانه منتشر کرد. در این گزارش آمده است: امارات بیش از 760 میلیون دلار از سال 2015 تا سال 2017 به دست گروه های تروریستی فعال در سوریه، پاکستان، لیبی، سومالی، مصر و افغانستان رسانده است.

گزارش کمپین بین المللی تحریم امارات حاکیست : به عنوان مثال، امارات 31 میلیون دلار به یک گروهک وابسته به گروهِ مسلحِ موسوم به "ولایت سیناء"، 60 میلیون دلار به گروه الشباب سومالی و 42 میلیون دلار به گروه "جیش الاسلام" در لیبی پرداخت کرده است. گروه های مسلح فعال در پاکستان هم خصوصاً طالبان پاکستان ، جماعت شورای اتحاد مجاهدین، گروهکی وابسته به القاعده و افراد وابسته به گروه حقانی افغانستان بیش از 120 میلیون دلار دریافت کرده اند.

بیش از 172 میلیون دلار هم به گروه های تروریستی فعال در افغانستان پرداخت شده است که بخشی از این کمک های مالی به القاعده و بخشی دیگر به گروه حقانی پرداخت شده است. این مبالغ مالی از طریق باندهای پولشویی فعال در دبی و ابوظبی به دست آن گروه ها رسیده است.

کمپین تحریم امارات در گزارش خود اعلام کرد : کمک های مالی امارات به لبنان هم رسیده است به نحوی که بیش از 170 میلیون دلار به گروهک های تروریستی برای فتنه انگیزی و مقابله با حزب الله پرداخت شده است. جبهه النصره – شاخۀ لبنان - ، جیش الفتح، گروه های وابسته به احمد الاسیر و القاعده و گروهک های سلفی جزء آن گروهک ها هستند.

کمپین تحریم امارات درباره برخورداری تروریستهای فعال در سوریه از کمک های مالی امارات هم اعلام کرد: امارات 500 میلیون دلار از سال 2011 تا سال 2015 به گروه های مسلح (تروریستی) در سوریه پرداخت کرد و این کمک ها به حدود 145 میلیون دلار کاهش یافت.

کمپین تحریم امارات اعلام کرد که این آمار و اطلاعات را از سندی که ویکیلیکس درز داده است، به دست آورده است. در این سند آمده است: آمار و اطلاعات حمایت مالی امارات از گروه های مسلح توسط سفارتخانه های آمریکا و سرویس های اطلاعاتی روسیه فاش شده است.

روزنامه نیویورک تایمز هم نوشت : امارات از گروه های تروریستی فعال در مناطق ناآرام خاورمیانه حمایت مالی می کند و تجهیزات جنگی در اختیار گروه های مسلح لیبی گذاشته است. طبق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا ، امارات حامی مالی و لجستیک عاملان حملات 11 سپتامبر 2001 آمریکا بود.

امارات در یمن نیز مرتکب بسیاری از جرایم و جنایات در حق مردم این کشور شده است زیرا با عربستان سعودی در تجاوز به یمن همدستی می کند و مزدوران خارجی را برای ملحق کردن آنها به نیروهای خود در یمن اجیر کرده است. امارات همچنین بزرگترین حامی مالی گروه "ابوالعباس" است. آمریکا گروه ابوالعباس در لیست گروه های تروریستی گنجانده است . هم اکنون که گروه ابوالعباس در لیست گروه های تروریستی آمریکا گنجانده شده است، امارات به دردسر بزرگی افتاده است زیرا این امارات بود که از گروه ابوالعباس حمایت مالی و تسلیحاتی می کرد.

گزارش ها حاکیست که امارات مبالغ مالی و اسلحه ، مهمات و تجهیزات جنگی در اختیار گروه ابوالعباس می گذاشت و بیش از هزار و 500 فرد مسلح را برای تشکیل " کمربند امنیتی تعز" به خدمت گرفته است.

214

پربیننده ترین خبرها