کره شمالی تهدید به لغو اجلاس دوجانبه با دونالد ترامپ کرد

کره شمالی تهدید به لغو اجلاس دوجانبه با دونالد ترامپ کرد
پنج‌شنبه 3 خرداد 1397 - 13:03

کره شمالی بار دیگر تهدید خود مبنی بر لغو اجلاس دوجانبه با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را تکرار کرد و گفت: این کشور همانگونه که برای میز مذاکره آماده است، برای تقابل هسته‌ای نیز آمادگی کامل دارد.

العالم-آمریکا

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا در اظهاراتی بیان کرد: اگر کره شمالی به سمت خلع سلاح هسته‌ای حرکت نکند عاقبتش همانند لیبی می‌شود.

چون سون هوئی، معاون وزیر خارجه کره شمالی با انتقاد از اظهارات پنس گفت: این اظهارات نشان می‌دهد که وی وضعیت کره شمالی را درک نکرده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از معاون وزیر خارجه این کشور اعلام کرد: اگر آنها نمی‌خواهند با ما بر سر میز مذاکره بنشینند ما نیز به دنبال دیالوگ با آنها نیستیم. این‌که آمریکا می‌خواهد ما را در اتاق مذاکرات ملاقات کند و یا با ما در تقابل هسته‌ای قرار گیرد کاملا به تصمیم و رفتار آمریکا بستگی دارد.

این مقام کره شمالی اعلام کرد: با توجه به اظهارات سیاستمداران عالی رتبه آمریکا که هنوز واقعیات را درک نکرده و کره شمالی را با لیبی مقایسه می‌کنند، اطلاعات کمی درباره ما دارند. ما می‌توانیم کاری کنیم که آمریکا با یک تراژدی مقابله کند که نه تنها آن را تجربه نکرده بلکه تاکنون تصور نیز نکرده است.

به تازگی مایک پنس در گفت‌وگو با فاکس نیوز گفت: به کره شمالی این فرصت را داده‌ایم که وعده‌های خود را مبنی بر پایان سلاح هسته‌ای‌اش عملی کند، اما اگر پیونگ یانگ در کنار مذاکرات تسلیحات هسته‌ای‌اش را به طور کامل کنار نگذارد در این صورت واشنگتن به سمت مدل لیبی حرکت می‌کند.

در گذشته نیز جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا احتمال اجرای سناریوی لیبی برای کره شمالی را مطرح کرده بود.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها