کره شمالی به وعده خود عمل کرد/ نابودی کامل سایت اتمی «پیونگه ری»

کره شمالی به وعده خود عمل کرد/ نابودی کامل سایت اتمی «پیونگه ری»
پنج‌شنبه 3 خرداد 1397 - 17:12

کره شمالی اعلام کرد سایت اتمی 'پیونگه ری' را طبق وعده از پیش داده شده به طور کامل نابود کرده است.

العالم - آسیا

کره شمالی پیشتر گفته بود که در یکی از روزهای چهارشنبه تا جمعه تمامی تونل های این سایت را منفجر می کند، ورودی های سایت را می بندد و تاسیسات نظارتی در سطح زمین را نیز از بین می برد.

خبرگراری ها امروز تایید کردند عملیات تخریب تونل های این سایت از حدود ساعت 11 صبح آغاز و تا ساعت 14 بعد از ظهر ادامه داشته است.

تخریب این سایت اتمی یکی از مهمترین دستاوردهای دیدار سران دو کره در پایان ماه آوریل امسال در خاک کره جنوبی است.

سایت هسته ای 'پیونگه ری' که امروز با حضور خبرنگاران خارجی نابود شد در یک منطقه کوهستانی در شمال پیونگ یانگ واقع شده است، کره شمالی در این سایت 6 آزمایش هسته ای خود را انجام داده است.

کره شمالی به خبرنگارانی از ایالات متحده آمریکا، کره جنوبی، بریتانیا، چین و روسیه اجازه داده بود تا شاهد عملیات تخریب این سایت باشند.

در همین حال 'چونگ یویی یونگ' مشاور امنیت ملی کره جنوبی که راهی آمریکا شده است گفت به احتمال زیاد دیدار سران کره شمالی و آمریکا طبق موعد مقرر روز 12 ژوئن برابر با 22 خرداد در سنگاپور انجام خواهد شد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی هم قبلا در گزارشی نوشته بود بستن این سایت اقدامی بسیار پر معنا و برجسته است که این کشور به طور داوطلبانه و برای تحقق غیر هسته ای شدن شبه جزیره کره انجام خواهد داد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها