اردوغان: در صورت پیروزی در انتخابات قصد داریم روابط ترکیه را با اروپا بهبود ببخشیم

اردوغان: در صورت پیروزی در انتخابات قصد داریم روابط ترکیه را با اروپا بهبود ببخشیم
پنج‌شنبه 3 خرداد 1397 - 23:27

 به گزارش خبرگزاری فرانسه از آنکارا رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز پنجشنبه با ارائه برنامه حزبش برای انتخابات 24 ژوئن، از تمایل خود مبنی بر بهبود روابط تیره ترکیه با اروپا در صورت پیروزی مجدد در انتخابات خبر داد.

العالم-ترکیه

رئیس جمهوری ترکیه طی نشست حزب محافظه کار و اسلام گرای عدالت و توسعه که در آن به بیان برنامه های انتخابانی خود پرداخت، گفت: ما روابط سیاسی و اقتصادی خودمان را با ساختارهای مختلف منطقه ای تقویت می کنیم و روابط خود را با اروپا بهبود خواهیم داد.
وی تاکید کرد ما از ادامه روند پیوستن به اتحادیه اروپا، بر مبنای برد برد ،صرف نظر نخواهیم کرد و این موضوع را به عنوان یک هدف راهبردی پیش خواهیم برد.

از چندین سال پیش تا کنون، روند نامزدی پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا متوقف شده است و روابط بین دو طرف ( ترکیه و اروپا) پس از کودتای نافرجامی که در ژوئیه 2016 در ترکیه روی داد ،افت کرده است به طوری که اروپایی ها از مسئله حقوق بشر در ترکیه نگران هستند

رجب طیب اردوغان در برنامه انتخاباتی خود به ضرورت حفظ همکاری نزدیک با آمریکا اشاره کرد تا موجب شود این کشور ( آمریکا) حمایت خود را از شبه نظامیان کرد در سوریه که آنکارا آنها را تروریست می داند، متوقف کند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها