مدير كل موسسه مطبوعاتي و انتشاراتي "الوحده" سوریه:

اعتراف ترکیه به شکست در سوریه

اعتراف ترکیه به شکست در سوریه
شنبه 21 مرداد 1391 - 17:25

العالم،دمشق ـ كارشناس سوري، با تاكيد بر اينکه ترکيه براي دور شدن از پيامدهاي بحران سوريه نيازمند حمايت آمريکا است، تصريح کرد: مقامات آنکارا به دنبال برون رفت شرافتمندانه از بحراني هستند که با تحريك آمريكا در آن گرفتار شده اند.

"خلف مفتاح" روز شنبه به شبكه خبري العالم گفت: تركيه امروز آشكارا اعتراف مي كند كه محاسباتش در سوريه اشتباه بوده است و  آمريكا و تركيه براي نخستين بار  علنا به حضور القاعده در بحران سوريه اعتراف مي كنند.

مدير كل مؤسسه مطبوعاتي و انتشاراتي "الوحده" سوریه، تصريح كرد كه نقشه آمريكا و تركيه و كشورهاي حوزه خليج فارس برای موفقیت در نبرد حلب، نقش بر آب شده و اينك اين طرف ها تظاهر مي كنند كه از تأثیر دخالت هاي خود در وخيم شدن اوضاع منطقه بی خبرند.

مفتاح، تركيه را متهم كرد كه آمريكا را براي مشاركت در اقدامي تجاوزكارانه عليه سوريه تحريك مي كند و گفت: دو طرف اينك جرات نمي كنند كه آغازگر اين تجاوزگري باشند. آمريكا مي خواهد طرف هاي منطقه اي را در سوريه گرفتار كند، اما خود دخالت مستقيم نداشته باشد.

مدير كل مؤسسه مطبوعاتي و انتشاراتي "الوحده" خاطرنشان كرد: موفقيت ارتش سوريه و همكاري مردم حلب در ضربه زدن به گروه هاي مسلح، در تغيير مواضع آمريكا و تركيه تأثیر بسياري داشت و موجب شد تا به آنان بار دیگر  از "راه حلهاي سياسي" سخن بگویند.

وي تصریح كرد: اردوغان و اوغلو، نخست وزیر و وزیر خارجه ترکیه، پس از آن كه از مخالفان مسلح حاضر در سوریه ناامید شدند، سرنوشت سياسي شان را به بحران سوريه مرتبط می دانند و به دنبال حفظ آبروي خود هستند.

16:05

 



پربیننده ترین خبرها