سرنوشت جولان در دست ترامپ + فیلم

جمعه 4 خرداد 1397 - 09:03

وزیر جاسوسی رژیم صهیونیستی گفت که تل آویو دولت آمریکا را تحت فشار قرار خواهد داد تا حاکمیت این رژیم را بر ارتفاعات جولان به رسمیت بشناسد.

العالم - فلسطین اشغالی

"اسرائیل کاتس"، وزیر جاسوسی رژیم صهیونیستی گفت در حال حاضر مناقشه در سطوح مختلف در داخل دولت و کنگره آمریکا در جریان است؛ ظرف چند ماه در همین سال، در این مورد تصمیم گیری خواهد شد.

شبکه خبری العالم گزارش داد؛ سرنوشت جولان سوریه در حال حاضر در گرو تصمیم های دولت آمریکا قرار دارد؛ "اسرائیل کاتس"، وزیر جاسوسی رژیم صهیونیستی گفت که تل آویو دولت دونالد ترامپ را تحت فشار قرار خواهد داد تا حاکمیت این رژیم را بر ارتفاعات جولان به رسمیت بشناسد.

وی گفت این طرح در حال حاضر در گفتگوهای دیپلماتیک با مقامات کاخ سفید در دستور کار قرار گرفته است.

کاتس گفت هر کاری از این دست بخشی از سیاست اعمال فشار بر متحدان دولت سوریه از جمله ایران خواهد بود.

کاتس خاطرنشان کرد که به رسمیت شناختن جولان به عنوان بخشی از خاک "اسرائیل"، بخشی از سیاست چالشی ترامپ است.

وزیر جاسوسی رژیم صهیونیستی تصریح کرد که هماکنون بهترین زمان برای این اقدام است.

کاتس گفت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اولین نشست خود در کاخ سفید که در فوریه گذشته برگزار شد، این موضوع را مطرح کرده است.

وی خاطرنشان کرد که در حال حاضر بحث و گفتگو در سطوح مختلف در داخل دولت و کنگره آمریکا در جریان است و ظرف چند ماه آینده در همین سال در این باره تصمیم گیری خواهد شد.

ارتفاعات جولان حدود 1200 کیلومتر مربع وسعت دارد. رژیم صهیونیستی در جنگ 1967 این منطقه را اشغال کرد. در سال 1973 دولت سوریه سعی کرد آن را آزاد کند اما موفقیتی به دست نیاورد.

یک سال بعد با امضای طرح آتش بس بین دو طرف، آرامش نسبی بر این منطقه حاکم شد. اما از آن زمان به بعد، رژیم اشغالگر حدود 20 هزار شهرک نشین را در ارتفاعات جولان که با خاک اردن نیز هم مرز است، اسکان داده است.

ساکنان اصلی جولان حاضر به پذیرش تابعیت اسرائیلی نشدند و به مبارزات خود علیه اشغالگران ادامه دادند. تا اینکه در سال 81 رژیم اسرائیل اعلام کرد که این منطقه را ضمیمه فلسطین اشغالی کرده است اما محافل بین المللی این اقدام را به رسمیت نشناختند.

208

پربیننده ترین خبرها