یکی از مسئولان الوفاق بحرین:

الوفاق گفت وگو با آل خلیفه را نمی پذیرد

الوفاق گفت وگو با آل خلیفه را نمی پذیرد
شنبه 21 مرداد 1391 - 18:35

العالم، منامه - يکي از مسئولان جمعيت الوفاق بحرين موضوع ديدار مسئولان اين جمعيت با وزير دادگستري بحرين را بررسي توصيه هاي گزارش کميسيون حقيقت ياب شريف بسيوني دانست و گفت که اين ديدار ربطي به گفتگو با رژيم آل خليفه نداشته است.

«مجيد ميلاد» روز شنبه در گفت‌وگو با شبكه خبري العالم گفت: جمعيت وفاق ملی – اسلامی بحرین در ديدار با وزير دادگستري موضوع پايان دادن به خشونت رژیم را مطرح و اعلام کرد چنانچه رژیم خواهان  آرام كردن اوضاع است، بايد توصيه هاي کمیته بسيوني را اجرا و همه زندانيان، از جمله شخصیت‌های برجسته مخالف دولت، را آزاد كند.
عضو جمعیت الوفاق بحرین افزود: برخي ادعا کرده‌اند كه ديدار با وزير دادگستري به منزله مقدمه اي براي مذاكره با رژیم است و رژیم در پي آن است تا در آستانه برگزاري نشست حقوقي ژنو از اين امر براي بهبود وجهه خود بهره برداري كند؛ اما موضوع ديدار فقط به اجراي توصيه هاي کمیته بسيوني مربوط بود و گفت‌وگوبا مخالفان موضوعی کاملاً جداگانه‌اي است.

میلاد تصریح کرد جمعيت الوفاق مخالف سياست‌هاي رژیم آل خليفه است و مخالف اقدامات غلط رژیم است. از این رو، همچنان خواهان سرنگون شدن دولت است.

وي افزود: هرگاه رژیم آل خليفه از نظر سياسي يا حقوقي دچار تنگنا شود، موضوع گفت‌وگوها را مطرح می‌کند که این موضوع نشان می‌دهد رژیم خودش نيز به خوبي اطلاع دارد كه راه‌حل رهايي از بحران كنوني گفت وگو است؛ با اين وجود همچنان به اقدامات خشونت بار و برخورد امنيتي، حتي در ماه مبارك رمضان، ادامه می‌دهد.

عضو برجسته جمعيت الوفاق تأكيد كرد: برخي از جريان هاي داخل رژیم و طرفدارانش تلاش مي كنند تا اين جمعيت را به عقب نشيني از خواسته‌هایش يا كاستن سطح آنها وادار كنند،اين در حالي است كه جمعيت الوفاق مدعي نيست در صحنه مبارزه با رژیم يكه تاز است، زيرا می‌داند حتي در صورت تحقق برخي خواسته‌ها، بايد مردم بحرين درباره پذيرش يا عدم پذيرش اين نتايج تصميم گيري كند؛ الوفاق نماينده همه مردم بحرين نيست تا بتواند بدون اجازه آنها سقف خواسته‌ها را تغيير دهد.
ميلاد افزود: در صورت اجراي توصيه هاي بسيوني، می‌توان گفت‌وگو با رژیم را آغاز كرد و در صورتي كه رژیم خشونت را كنار گذاشته و آن را محكوم كرده بود از مدتها قبل گفتگوها آغاز شده بود.
مجيد ميلاد در پايان اظهار داشت: جمعيت الوفاق ديدگاه خاصي درباره موضوع گفت‌وگو دارد و تلاش می‌کند تا در تعامل با جامعه جهاني حمایت‌هایی را براي ملت محروم بحرين كسب كند.
11-14:57






پربیننده ترین خبرها