آمریکا خواستار منابع و نیروهای بیشتر برای مقابله با روسیه شد

آمریکا خواستار منابع و نیروهای بیشتر برای مقابله با روسیه شد
جمعه 4 خرداد 1397 - 13:28

فرمانده ارشد آمریکایی در اروپا خواستار نظامیان، هواپیماهای جاسوسی و سایر منابع بیشتر برای مقابله با روسیه شده است.

العالم - آمریکا

ژنرال کورتیس اسکاپاروتی فرمانده نیروهای آمریکایی در اروپا روز پنجشنبه در سخنانی گفت: من به دنبال نظامیان و هواپیماهای جاسوسی و سایر منابع بیشتر برای حفظ برتری نظامی آمریکا و مقابله با روسیه هستم.

اظهارات این مقام نظامی آمریکایی در شرایطی است که روسیه همچنان برنامه نوسازی و مدرنیزه کردن ارتش خود را دنبال می کند.

وی در ادامه تصریح کرد: بازدارندگی روسیه یکی از مهمترین ماموریت های من در اروپا به شمار می رود.

اسکاپاروتی پس از نشست با مقام های ارشد نظامی و دفاعی اروپایی به خبرنگاران گفت: منابعی که هم اکنون برای مقابله با تروریسم متمرکز شده است، باید تقویت گردد. از نظر ساختار نیروی نظامی، ما به تجهیزات و منابع بیشتری نیاز داریم.

وی افزود: تقویت نیروهای آمریکایی در هوا، زمین و دریا به من کمک خواهد کرد تا عملکرد بهتری را برای مقابله با روسیه و جلوگیری از نفوذ این کشور انجام دهم و ما را در موقعیت بهتری قرار خواهد داد تا درک کنیم روسیه چگونه عمل می کند. آمریکا ناوگان هوایی کافی را برای کنترل پرواز هواپیماها در اروپا در اختیار دارد ولی من خواستار هواپیماهای شناسایی و جاسوسی بیشتری برای تامین نیازهای مان در اروپا شده ام.

این ژنرال آمریکایی افزود: با سایر رهبران نظامی درباره لزوم هماهنگی بهتر برای مقابله با تروریسم صحبت کردیم تا برخی منابع آزاد شود تا بتوانیم از این منابع برای مقابله با چالش های روزافزون چین و روسیه استفاده کنیم. ما منابع زیادی را برای مقابله با تروریسم متمرکز کرده ایم و برخی از این منابع باید آزاد و منتقل شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها