هشدار اردوغان به رژیم‌صهیونیستی درباره به رسمیت شناختن نسل‌کشی ارامنه

هشدار اردوغان به رژیم‌صهیونیستی درباره به رسمیت شناختن نسل‌کشی ارامنه
جمعه 4 خرداد 1397 - 16:11

رئیس‌جمهور ترکیه با انتقاد از مطرح شدن مسئله به رسمیت شناختن نسل‌کشی ارامنه در پارلمان رژیم صهیونیستی، تاکید کرد با این کار، تل‌آویو به خودش آسیب می‌رساند.

العالم - ترکیه 

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (جمعه) هشدار داد رژیم صهیونیستی با به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه توسط امپراطوری عثمانی، به خودش آسیب می‌رساند.

پارلمان رژیم صهیونیستی از حدود یک هفته قبل در حال بررسی طرحی برای به رسمیت شناختن نسل‌کشی ارامنه توسط امپراطوری عثمانی است اما کابینه این رژیم موقتا مانع آن شده است.

پیشتر «زیپی هوتوولی» معاون وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با اشاره به بررسی طرح به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه توسط امپراطوری عثمانی در پارلمان این رژیم (کنست) گفت: «هدف ما زهر چشم گرفتن نیست. بلکه یک بحث اخلاقی است و یهودیان نیز باید در این رابطه حساس باشند».

تنش‌ها بین ترکیه و رژیم صهیونیستی بعد از آن افزایش یافت که آنکارا به بهانه کشتار مردم غزه توسط نظامیان صهیونیست، سفیر و کنسول رژیم صهیونیستی را به طور موقت اخراج کرده و تهدید کرد امکان قطع روابط وجود دارد.

پیشتر اردوغان بعد از برگزاری مراسم افتتاح نمادین سفارتخانه آمریکا در قدس، گفت: «اسرائیل دولتی تروریست است که مرتکب نسل کشی شده است. من این تراژدی انسانی را از هر طرفی که باشد چه اسرائیل یا آمریکا محکوم می‌کنم». 

روز دوشنبه همزمان با برگزاری جشن صهیونیست‌ها برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی، هزاران فلسطینی در نقاط مختلف کرانه باختری و مرز نوار غزه تظاهرات اعتراض‌آمیز برگزار کردند که نظامیان صهیونیست نیز به سمت آنها تیراندازی کرده و دستکم 60 نفر را شهید و بیش از 2700 نفر را زخمی کردند.

دسامبر سال گذشته بود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در اقدامی یکجانبه ضمن به‌رسمیت‌شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که سفارتخانه کشورش را از تل‌آویو به این شهر مقدس منتقل می‌کند.

این اقدام، اعتراض‌ها و مخالفت‌های بین‌المللی را درپی داشته و بسیاری از کشورهای جهان از جمله انگلیس، فرانسه، آلمان و ژاپن اعلام کردند که از این تصمیم واشنگتن تبعیت نخواهند کرد و تا زمان تأسیس دولت فلسطینی در چارچوب راهکار دو دولتی، سفارتخانه خود را منتقل نمی‌کنند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها