ترامپ: مذاکره با کره شمالی هنوز در جریان است!

ترامپ: مذاکره با کره شمالی هنوز در جریان است!
جمعه 4 خرداد 1397 - 18:29

علیرغم لغو دیدار با رهبر کره شمالی از سوی ترامپ، رئیس جمهور آمریکا می‌گوید که مذاکره با پیونگ یانگ برای برگزاری این دیدار هنوز در جریان است.

العالم _ آمریکا

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به خبرنگاران در کاخ سفید گفته است که مذاکره با کره شمالی علیرغم نامه روز گذشته وی برای لغو دیدار با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی هنوز در جریان است.

خبرنگار سی ان ان گزارش داد، ترامپ گفت که هنوز امکان دارد دیدار با رهبر کره شمالی روز 12 ژوئن برگزار شود. ترامپ همچنین اضافه کرده است که شاید لغو این دیدار به صلح بیشتر کمک کند.

ترامپ پیش از این اظهارات در حساب توئیتری خود از پاسخ ملایم کره شمالی به نامه وی مبنی بر لغو دیدار میان رهبران دو کشور استقبال کرد و آن را سازنده خواند.

 ترامپ روز پنج‌شنبه با ارسال نامه‌ای به «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، اعلام کرد از دیدار برگزاری نشست بین سران دو کشور منصرف شده است.

در بخشی از این نامه که کاخ سفید آن را در اختیار رسانه‌ها قرار داده، ترامپ با اشاره به اینکه طرفین از مدت‌ها پیش به دنبال برگزاری این دیدار بوده‌اند، نوشته است: «بسیار مشتاق بودم که آنجا با شما دیدار داشته باشم. اما متأسفانه، به دلیل خشم شدید و خصومت آشکاری که در بیانیه‌های اخیر شما مشاهده شده، احساس کردم که مناسب نیست که این ملاقات که از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی شده بود، برگزار شود.»

فارس

پربیننده ترین خبرها