برای عملیات پاکسازی؛

سوریه و روسیه از تروریست ها خواستند از شمال درعا خارج شوند

سوریه و روسیه از تروریست ها خواستند از شمال درعا خارج شوند
جمعه 4 خرداد 1397 - 20:14

سوریه و روسیه امروز (جمعه) با ارسال سه نامه از تروریست ها خواستند از شهرک های محجه، ابطع و داعل در شمال استان درعا خارج شوند.

العالم- سوریه 

رسانه های نزدیک به تروریست ها اعلام کردند که براساس این نامه ها، گروه های تروریستی یا باید از این مناطق خارج شوند و سلاح خود را تحویل دهند و یا با پیوستن به آشتی ملی در این شهرک ها بمانند.
در این نامه ها تاکید شده است که در صورت نپذیرفتن دو شیوه قبل، باید خود را برای راه حل نظامی آماده کنند.
ارتش سوریه پس از پایان یافتن نبردها به طور کامل در استان ریف دمشق و خروج آخرین عناصر مسلح وابسته به تشکیلات تروریستی وهابی داعش از اردوگاه یرموک و منطقه حجرالاسود از روز گذشته در حال آماده شدن برای عملیات بزرگ دیگری در استان درعا است.
منابع میدانی اعلام کردند که مقصد جدید ارتش سوریه منطقه درعا در جنوب سوریه در نزدیکی مرزهای اردن و همسایگی استان قنیطره واقع در مرزهای جولان اشغالی این کشور است.
این عملیات از آن جهت حائز اهمیت است که این سومین نبرد مرزی ارتش سوریه پس از پاکسازی و مسلط شدن بر تروریسم در مرزهای عراق و لبنان انجام می شود.
ارتش سوریه در صدد تسلط یافتن بر مرزهای این کشور با اردن است و این نبرد همچنین بی هیچ شک و تردیدی به تلاش های رژیم صهیونیستی برای ایجاد منطقه بی طرف در جنوب این کشور پایان خواهد داد. 
این منابع میدانی اظهار کردند که اگر ارتش سوریه بر درعا تسلط یابد در آن صورت با توجه به نزدیک بودن این استان به دمشق این مهم به طور حتم منجر به تامین امنیت کامل پایتخت نیز خواهد شد زیرا هرگونه تحول منطقه ای و یا میدانی ممکن است عناصر مسلح تمرکز یافته در درعا را وادار به حمله علیه دمشق و حومه آن کند.
ارتش سوریه دوشنبه گذشته پس از تقریبا یک ماه نبرد شدید با عناصر باقی مانده داعش در اردوگاه یرموک و منطقه حجرالاسود واقع در جنوب دمشق موفق شد تا این دو منطقه را از عناصر باقیمانده داعشی بازپس بگیرد و بدین ترتیب امنیت و ثبات را در پایتخت به طور کامل برقرار کند.
گروه های تروریستی مستقر در غوطه شرقی و غوطه غربی واقع در حومه دمشق در گذشته پایتخت سوریه را گلوله باران می کردند و ضمن ایجاد ناامنی جان شهروندان سوری را در معرض خطر و تهدید قرار می دادند.

ایرنا 

پربیننده ترین خبرها