خبرنگار العالم گزارش داد؛

افتضاحی دیگر برای ائتلاف سعودی/ شکست سنگین سعودی ها در عملیات ساحل غربی/ هلاکت 120 مزدور متجاوز

افتضاحی دیگر برای ائتلاف سعودی/ شکست سنگین سعودی ها در عملیات ساحل غربی/ هلاکت 120 مزدور متجاوز
شنبه 5 خرداد 1397 - 09:15

ارتش و کمیته های مردمی یمن بزرگترین حمله ارتش سعودی به ساحل غربی را که از پشتیبانی هوایی و زمینی برخوردار بود، دفع کرده و بیش از 120 تن از مهاجمان و مزدوران آنها را به هلاکت رسانده و صدها تن از آنها را مجروح کردند.

العالم - یمن

خبرنگار العالم در یمن به نقل از یک منبع نظامی در وزارت دفاع این کشور گفت که نیروهای یمنی گسترده ترین تهاجم ارتش سعودی و مزدوران آنها را که از روز پنج شنبه آغاز شده و تا غروب جمعه ادامه داشت دفع کردند. در این عملیات مهاجمان پس از بر جای گذاشتن 120 کشته و صدها مجروح پا به فرار گذاشتند.

به گفته این منبع نظامی در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت که هم اکنون بیمارستان های عدن پر از مجروحان این عملیات است که با ده ها اتوبوس از خطوط مقدم جبهه دشمن جمع آوری شده و به عدن منتقل شده اند.

این منبع نظامی خاطرنشان کرد که ارتش و کمیته های مردمی یمن بیش از 5 دستگاه انواع خودروی نظامی مهاجمان را منهدم کرده و تجهیزات و سلاح های آنها را به غنیمت گرفتند.

این منبع همچنین گفت که این عملیات که در آن یکی از مهمترین، گسترده ترین و حساب شده ترین حمله های دشمن دفع شد در واقع یکی از تاکتیک های نظامی نیروهای یمنی است که جهانیان را متقاعد می کند که ساحل غربی یمن به واقع گورستان متجاوزان و هر کسی خواهد بود که به خود اجازه دهد امنیت و ثبات یمن و تمامیت ارضی آن را به بازی بگیرد.

این منبع نظامی همچنین از پایداری و استقامت اسطوره ای ارتش و کمیته های مردمی یمن در تمام جبهه ها به خصوص ساحل غربی در دفاع از ملت مظلوم یمن و در پاسخ به جنایات عربستان و آمریکا در حق غیر نظامیان بی دفاع تجلیل کرد.

این منبع نظامی یک بار دیگر تأکید کرد که نبرد ساحل غربی در واقع درسی است برای همه متجاوزان و دشمنان صلح و آزادی ملت ها.

یک منبع نظامی یمنی نیز گفت: ارتش و کمیته های مردمی یمن تعدادی از مزدوران متجاوز را در جبهه ساحل غربی به اسارت گرفتند.

همچنین؛ یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد که یکی از فرماندهان مزدوران متجاوز به نام "عبد الرحمن اللحجی"، فرمانده تیپ سوم "عمالقه" وابسته به متجاوزان در جبهه ساحل غربی به هلاکت رسید. 

208

پربیننده ترین خبرها