با برجای گذاشتن 7 کشته و40 مفقود،

طوفان مکونو به عربستان نزدیک می شود

طوفان مکونو به عربستان نزدیک می شود
شنبه 5 خرداد 1397 - 11:23

طوفان مکونو که از روز پنجشنبه گذشته در سواحل عمان و یمن آغاز شده است و تاکنون هفت کشته و40 مفقود بر جای گذاشته است، امروز (شنبه) به سواحل جنوب شرقی عربستان می رسد.

العالم - عربستان سعودی

به گزارش رسانه های عمان ، هواشناسی عربستان پیش بینی کرد که از شدت طوفان مکونو تا رسیدن به سواحل عربستان کاسته خواهد شد. 

طوفان مکونو (Mekunu) روز جمعه گذشته شهر صلاله سومین شهر بزرگ سلطنت عمان را درنوردید و در پی آن خطوط انتقال برق بخش هایی از این شهر قطع شد، سیلاب خیابان ها را فراگرفت و برخی معابر نیز مسدود شد. 

پلیس عمان اعلام کرد که طوفان در عمان جان دو نفر از جمله یک کودک را گرفته است.

خبرگزاری رسمی عمان پنجشنبه شب گزارش داد که سازمان هواپیمایی این کشور، فرودگاه صلاله در استان ظفار را از روز جمعه (4 خرداد ) به مدت 24 ساعت تعطیل خواهد کرد و هیچ پروازی به این فرودگاه وارد یا از آن خارج نخواهد شد.

ظفار یکی از استان های مهم عمان محسوب می شود که مرکز آن شهر صلاله است. 

نیروی هوایی عمان طی چند روز گذشته شمار زیادی از شهروندان و افراد مقیم استان ظفار را منتقل و به مناطق امن انتقال داده است. همچنین بیمارستان سلطان قابوس در صلاله با همه امکانات برای امدادرسانی احتمالی در نظر گرفته شده است.

بسیاری از گردشگران پنجشنبه شب پیش از بسته شدن فرودگاه بین المللی صلاله اقدام خروج از این شهر کرده و بندر صلاله که دروازه اصلی این کشور محسوب می شود بسته شده است. 

طوفان مکونو روز جمعه سواحل سقطری یمن را نیز درگیر کرد و در اثر بارش باران و وزش باد شدید برق بخش هایی از این شهر ساحلی قطع و خیابان ها در سیلاب غرق شدند.

اداره حوادث غیر مترقبه سقطری اعلام کرد که بر اثر این طوفان دستکم پنج نفر کشته و 40 نفر ناپدید شده اند.

منابع یمنی گزارش دادند که 507 خانواده از شهرستان های حدیبو و قلنسیه در سقطری به مدارس و مراکز امن دولتی پناه برده اند.


همچنین طوفان در این جزیره به شماری از منازل، خودروها ، قایق ها و خیابان ها خسارت زده است.

براساس گزارش شبکه الجزیره طوفان مکونو روز چهارشنبه گذشته منطقه شاخ آفریقا را نیز درگیر کرده بود که بر اثر آن تاکنون 50 نفر در سومالی کشته شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها