با فراخوان نیروهای ملی فلسطین،

تظاهرات "از غزه تا حیفا" جمعه آینده برگزار می شود

تظاهرات
شنبه 5 خرداد 1397 - 12:32

نیروهای ملی فلسطین در شهر حیفا همزمان با شورای عالی ملی راهپیمایی بازگشت در غزه، خواستار برپایی تظاهرات در روز جمعه آینده با شعار' از غزه تا حیفا؛ خون و سرنوشت مشترک' شدند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم ، نیروهای ملی فلسطین خواستار برگزاری تظاهرات همبستگی و خشم از منطقه شهید باسل الاعرج در غزه تا جاده الکرمل (بن گورین) در حیفا شدند. 
این در حالی است که در درگیری های گسترده میان نظامیان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان از صبح امروز شنبه در شهر قلقیلیه تاکنون، چند فلسطینی زخمی و شماری دیگر به دلیل استنشاق گاز اشک آور دچار حالت خفگی شدند. 
نظامیان صهیونیست در این درگیری ها تاکنون دو جوان فلسطینی 17 و19 ساله را در شمال شهر قلقیلیه دستگیر کردند. 
همچنین دادگاه رژیم صهیونیستی در راستای تداوم سیاست های اشغالگرایانه خود، حکم تخریب یک مجتمع مسکونی در شرق قدس به نام الخان الاحمر ومدرسه الاطارات را صادر وساکنان آن ها را به زور به منطقه ای در نزدیکی العیزریه منتقل نمود. 
پیش از این مقامات سازمان ملل از کوچاندن فلسطینی های ساکن مجتمع های مسکونی شرق شهر قدس توسط رژیم صهیونیستی، اظهار نگرانی کرده بودند. 
منطقه الخان الاحمر در نزدیکی دو شهرک صهیونیستی 'معالیه ادومیم 'و'کفار ادومیم' در نزدیکی شرق قدس با جمعیتی بالغ بر 200 نفر قرار دارد که 53 درصد آن را کودکان و95 درصد آن را پناهندگان فلسطینی آژانس امداد رسانی اونروا تشکیل می دهند. 
در نهمین راهپیمایی بازگشت روز گذشته جمعه، 109 فلسطینی در یورش صهیونیست ها زخمی شدند. 
وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، در نهمین راهپیمایی بزرگ بازگشت در شرق نوار غزه 109 تن زخمی شدند و یک فلسطینی 24 ساله به شهادت رسید. 
راهپیمایی بازگشت با شعار «با وجود محاصره، به تظاهرات ادامه می دهیم» در دومین جمعه ماه مبارک رمضان و بعد از ظهر جمعه به سوی اردوگاه های «العوده» در شرق نوار غزه برگزار شد. 
اعضای ارشد جنبش جهاد اسلامی و مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز دوشادوش مردم غزه در این راهپیمایی اعتراضی مشارکت داشتند. 
از آغاز راهپیمایی بزرگ بازگشت (10 فروردین) مصادف با سالگرد «روز زمین» در نوار مرزی غزه با اراضی اشغالی 1948 تاکنون 116 فلسطینی شهید و بیش از 13 هزار 300 تن دیگر نیز زخمی شدند که حال 330 تن از آنها وخیم گزارش شده است. 
مردم فلسطین از سال 1976 تاکنون روز 30 مارس (10 فروردین) را به عنوان روز زمین فلسطینی نام گذاری کرده و آن را گرامی می دارند. 
رژیم صهیونیستی 30 مارس سال 1976 (10 فروردین 1355) هزاران هکتار از زمین های فلسطینیان ساکن در منطقه الجلیل واقع در شمال فلسطین اشغالی را مصادره کردند. 

پربیننده ترین خبرها