پس از هولوکاست؛

رژیم صهیونسیتی درصدد قانونی کردن ممنوعیت انتقاد از این رژیم در آمریکاست

رژیم صهیونسیتی درصدد قانونی کردن ممنوعیت انتقاد از این رژیم در آمریکاست
شنبه 5 خرداد 1397 - 14:43

پس از ممنوعیت انکار هولوکاست در غرب، حالا خبرها از تحرکات صهیونیست های افراطی در آمریکا و اروپا برای تصویب قوانینی حکایت دارد که هرگونه انتقادی از اسراییل را ممنوع می کند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

«جیل یاکوبز» خاخام یهودی و مدیر اجرایی جنبش میانه روی یهود در مقاله ای که در واشنگتن پست منتشر شده؛ نوشته: "صهیونیست" های افراطی در تلاش هستند در آمریکا و اروپا، قوانینی را تصویب کنند که هرگونه انتقادی از اسراییل را ممنوع می کند.

«جیل یاکوبز» خاخام یهودی در مقاله خود با اشاره به مرزبندی انتقاد از رژیم صهیونیستی و موضوع یهودی ستیزی، تاکید کرده که این رژیم (اسراییل) بدون توجه به رخدادهای تاریخی، موظف است از قوانین و حقوق بین الملل پیروی کند. 
یاکوبز معتقد است: صداهای طرفدار فلسطین، کشتار بیش از شصت فلسطینی در روز گشایش سفارت آمریکا در بیت المقدس را با کلماتی همچون "کشتار جمعی" و "جنایت" توصیف کردند. 
نهادهای طرفدار تل آویو، تلاش کرده اند تا آنچه را بعنوان نفرت پراکنی قلمداد می کنند؛ محدود کنند؛ برای نمونه در ایالت کارولینای جنوبی قانونی تصویب شده که هرگونه انتقاد از اسراییل در مدارس عمومی یا دانشگاه ها را "ضدسامی" می شمارد. 
براساس این گزارش؛ همچنین بیش از 20 ایالت آمریکا بستن قرارداد با شرکت هایی را ممنوع کرده اند که رژیم صهیونیستی را تحریم کنند. 
"جیل یاکوبز"' در مقاله خود می نویسد: من بعنوان مدیر اجرایی جنبش «حقیقت» می دانم که می توان از اسراییل انتقاد کرد بی آنکه به ضدیت با یهود کشیده شود. من خود، هر روز این کار را انجام می دهم. 
وی می افزاید: مردمی که توجه و تمرکز بر سیاست ضد اسراییلی داشته باشند، ضدیهود نیستند؛ فعالان حقوق بشر همان طور که بر حوزه های حقوق بشری مانند نسل کشی روهینگیا در میانمار توجه نشان می دهند، در عین حال بر کشتار فلسطینیان نیز حساس هستند. 
وی با اشاره به حمایت های آمریکا از رژیم صهیونیستی خاطر نشان کرد؛ اگر بر روی اقدامات اسراییل حساسیت بیشتری وجود دارد دلیلش آن است که بالاترین میزان کمک های خارجی آمریکا را دریافت می کند. جای شگفتی نیست که فعالیت لابی قدرتمند موسوم به «آیپک» در آمریکا که خود را وقف پیشبرد سیاست های این رژیم کرده، خود در گسترش واکنش های منفی تاثیر گذار بوده است. 
این خاخام یهودی در مقاله خود می افزاید: یک دانشجوی دانشگاه ویرجینیا در گفت و گو با من تاکید کرد که برخی از گروه های دانشجویی، دانشجویان یهودی را با عباراتی چون "صهیونیست های قاتل کودکان" خطاب قرار می دهند. در گردهمایی های دانشگاهی، سخنرانان بارها "صهیونیست ها" را با "طرفداران برتری سفیدها و نازی ها" در یک گروه قرار می دهند. 
برخلاف نگاه برخی از نهادهای طرفدار (رژیم) اسراییل، هر انتقادی از تل آویو، گرایشی ضدیهودی نیست. هر کس می تواند به استفاده از گلوله واقعی علیه معترضان غیرمسلح، بستن مرز غزه و بحران انسانی ناشی از آن و اشغال نظامی سرزمین های فلسطینیان اعتراض کند بی آنکه ضدیتی با یهودیان داشته باشد. حتی ممکن است دولتی، این رژیم را تحریم کند بی آنکه پای در وادی ضدیهودی بودن بگذارد. 

پربیننده ترین خبرها