سایت انگلیسی: ایران شانس صعود به مرحله حذفی جام جهانی را دارد

سایت انگلیسی: ایران شانس صعود به مرحله حذفی جام جهانی را دارد
يکشنبه 6 خرداد 1397 - 11:16

یک سایت خبری تحلیلی انگلیسی به صعود شاگردان کارلوس کی‌روش به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، خوشبین است.

العالم ـ ایران ـ ورزشی

سایت «ترانسفرنیوزسنترال» انگلیس، در گزارشی با وجود سخت توصیف کردن مسیر صعود تیم ملی ایران به مرحله حذفی جام جهانی 2018، برای این تیم شانس صعود قائل شده است.

این سایت با اشاره به 4 دوره حضور قبلی تیم ملی ایران در جام جهانی و تاریخ‌سازی‌اش برای دو صعود متوالی به این رقابت‌ها، نوشته است: تیم ملی ایران زیر نظر کارلوس کی‌روش، مربی باتجربه پرتغالی که برای سومین بار در جام جهانی مربیگری خواهد کرد، مرحله انتخابی را بی‌عیب و نقص پشت سر گذاشت و تیمش اولین تیم آسیایی شد که جواز حضور در جام جهانی را گرفت.

ستاره ایرانی مهاجم این تیم سردار آزمون است که از او به عنوان وارث علی‌ دایی، سمبل گلزنی تیم ملی ایران یاد می‌شود. او از زمان حضورش در ترکیب ایران در جام ملت‌های آسیای سال 2015 پیشرفت چشمگیری داشت و اکنون جایگاهی مانند یک سمبل برای تیم ملی پیدا کرده است. آزمون همچنین بازیکنی است که باید انتظار جابجایی‌اش در تابستان امسال را داشت. طبق ادعای سرمربی‌اش در روبین کازان، آزمون تابستان سال گذشته مشتریانی مانند اورتون و سلتیک داشت اما در نهایت به روبین کازان پیوست. امسال اما شمار گل‌های آزمون نسبت به فصل گذشته (زمانی که برای روستوف 12 گل زد و 3 پاس گل داد) افت محسوسی داشته و به همین دلیل ممکن است که تمایل برخی باشگاه برای جذب او به اندازه فصل گذشته نباشد اما یک عملکرد موفق در جام جهانی می‌تواند بار دیگر او را در کانون توجه قرار دهد.

سایت ترانسفرنیوزسنترال در پایان به شانس تیم ملی ایران برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی اشاره کرده و می‌نویسد: با قرعه سختی که در جام جهانی نصیبش شده و همگروهی با اسپانیای قهرمان جام جهانی 2010، پرتغال قهرمان یورو 2016 و مراکش، سخت به نظر می‌رسد که ایران سرانجام بتواند به مراحل حذفی جام جهانی راه پیدا کند اما اگر این تیم همان عملکرد و روند شکست ناپذیری که در مرحله انتخابی داشت را در مرحله گروهی جام جهانی تکرار کند، می‌تواند سوهان روح همگروهانش شود و مسیر خود را برای صعود هموار کند.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها