پخش اعلامیه در ادلب/ پیام روشن ارتش سوریه به ترکیه و گروه های مسلح + تصاویر

پخش اعلامیه در ادلب/ پیام روشن ارتش سوریه به ترکیه و گروه های مسلح + تصاویر
يکشنبه 6 خرداد 1397 - 23:08

بالگردهای ارتش سوریه امروز یکشنبه اعلامیه هایی در چندین روستا و منطقه ریف شمالی ادلب هم مرز ترکیه توزیع کردند.

العالم سوريه

آنها از گروه های مصلح خواستند که صلح کنند و با عبارت "سرنوشتت را تعیین کن" از افراد مسلح خواسته شده است تا تکلیف خود را مشخص کنند.

در این اعلامیه ها عبارت های صلح، صلح آغاز احکام است و تصاویری از سوریه پیش از بحران و وضعیت کنونی مناطق تحت تسلط افراد مسلح و تصاویری از اجساد افراد مسلح و کسانی که در درگیری ها کشته شده بودند ،به چشم می خورد.

توزیع این اعلامیه ها به صورت ناگهانی و همزمان با پایان احداث مراکز دیده بانی ارتش ترکیه در خطوط درگیری با ارتش سوریه رخ داده است.

بر اساس توافق های آستانه، ترکیه مسئول استان ادلب است و بر اساس این توافق 12 مرکز نگهبانی در مرزهای این استان احداث کند، نیروهای ترکیه نتوانستند از ادامه درگیری ها میان گروه های مسلح مختلف و عملیات تروریستی و آدم ربایی ها و ترورها در ادلب جلوگیری کنند.

برخی منابع آگاه تاکید کردند ارتش ترکیه در صدد ایجاد مناطق امنی در مرزهای ترکیه هستند و هدف از آن جلوگیری از پرواز جنگنده های سوریه یا روسیه است.

برخی منابع از ایجاد گروه های مسلح توسط ارتش ترکیه خبر می دهند، به نظر می رسد هدف از ایجاد این گروه های مسلح حمله به مراکز دیده بانی ترکیه در ادلب است تا بدین ترتیب درخواست از این کشور برای ایجاد مناطق امن مرزی افزایش یابد.

توزیع اعلامیه ها توسط بالگرد های ارتش سوریه  پاسخ آشگاری به اهداف ترکیه است به ویژه اینکه این اعلامیه ها در مناطق نزدیک به «سرمدا» و «رام حمدان» در ریف ادلب شمالی نزدیک به مرزها پخش شد و پرواز بالگردهای سوریه نزدیک مرزهای ترکیه نیز پیام آشکاری برای ترک ها نیز می باشد.

217

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها