نگرانی رژیم صهیونیستی از قرارداد آمریکا با ترکیه برای فروش جنگنده‌های F-35‌

نگرانی رژیم صهیونیستی از قرارداد آمریکا با ترکیه برای فروش جنگنده‌های F-35‌
دوشنبه 7 خرداد 1397 - 11:06

مقامات رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی شدید از قرارداد آمریکا با ترکیه برای فروش جنگنده‌های F-35‌ به این کشور، تلاش می‌کنند برای حفظ برتری نظامی خود، در این قرارداد خلل ایجاد کنند.

العالم- ترکیه

با نزدیک شدن به موعد تحویل جنگنده‌های F-35 آمریکایی به ترکیه، رژیم صهیونیستی از این مسئله احساس نگرانی کرده و درحال فشار آوردن به واشنگتن است.

به نوشته روزنامه «هاآرتص» تل‌آویو که هم‌اکنون در حال انجام مذاکرات فشرده با واشنگتن در این مورد است، تاکید می‌کند که باید تنها دارنده این جنگنده‌های پیشرفته در منطقه باشد تا برتری نظامی هوایی آن حفظ شود.

مقامات امنیتی-نظامی رژیم صهیونیستی با اعتراض به آمریکا به سبب قرارداد فروش جنگنده‌های رادارگریز F-35 به ترکیه، ابتدا تلاش کردند باعث لغو آن شوند اما پس از مخالفت واشنگتن، اکنون گزینه دیگری را در دستور کار قرار داده‌اند.

تل‌آویو اکنون از آمریکا خواسته که در صورت پایبند ماندن به این قرارداد، جنگنده‌هایی که به ترکیه فروخته می‌شود باید از نظر نرم‌افزاری و سامانه‌های الکترونیکی، از هواپیماهایی که به رژیم صهیونیستی تحویل داده شده، پایین‌تر و ضعیف‌تر باشد.

البته این رژیم با صدور بیانیه‌هایی دخالت در موضوع قرارداد فروش جنگنده‌های F-35 به ترکیه را تکذیب کرده و گفته فقط موضوع را به دقت رصد می‌کند. منابعی در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی پیش‌بینی می‌کنند لغو این قرارداد بسیار دشوار باشد زیرا برخلاف تل‌آویو، آنکارا برای این جنگنده‌ها هزینه پرداخت کرده است.

نیروی هوایی رژیم صهیونیستی چندی پیش اعلام کرد که اولین دولتی است که جنگنده‌های F-35‌ را عملیاتی کرده و از آن دو بار برای حمله به اهدافی در سوریه استفاده کرده است.

پربیننده ترین خبرها