از ترس رویارویی ترامپ با اعتراضات مردمی

ترزا می خواستار دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا در خارج از لندن شد

ترزا می خواستار دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا در خارج از لندن شد
دوشنبه 7 خرداد 1397 - 11:16

نخست وزیر انگلیس در آستانه نخستین سفر ترامپ به انگلیس و از ترس رویارویی رئیس جمهوری آمریکا با اعتراضات مردمی در لندن، پیشنهاد داد که دیدارشان در خارج از پایتخت صورت گیرد.

العالم- اروپا 

در آستانه سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به انگلیس، یک روزنامه چاپ لندن خبر داد که ترزا می نخست وزیر انگلیس از ترس اعتراضات مردمی خواستار برگزاری دیدار دو طرف در جایی خارج از لندن است.
به نوشته روزنامه سان، قرار است «کیم داروک» سفیر انگلیس در واشنگتن برنامه مد نظر می را به کاخ سفید رسانده و از ترامپ بخواهد که از حضور در لندن صرف نظر کرده و در کاخ روستایی نخست وزیر این کشور در ۶۵ کیلومتری مرکز لندن با او دیدار کند.
می همچنین از ترامپ می خواهد که به جای ملاقات با الیزابت دوم ملکه انگلیس در اقامتگاه اصلی او در کاخ باکینگهام، در قلعه ویندسور که محل تفریح آخر هفته های ملکه الیزابت است با او چای صرف کند.
سومین محل پیشنهادی می برای بازدید ترامپ، کاخ بلینهایم در آکسفوردشایر است که محل تولد «وینستون چرچیل» نخست وزیر انگلیس در زمان جنگ جهانی دوم است.
براساس گزارش سان، هر سه محل پیشنهاد شده از سوی نخست وزیر انگلیس دارای زمین های خالی گسترده در اطراف خود هستند که به ماموران امنیتی امکان می دهد معترضان را کیلومترها دورتر از محل حضور ترامپ متوقف کنند.
ده ها هزار نفر از مردم انگلیس تاکنون اعلام کرده اند که هنگام حضور ترامپ در این کشور به نشانه اعتراض به خیابان ها خواهند ریخت.
 رسانه‌های انگلیسی پس از اعلام تاریخ سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به لندن موضع‌گیری‌های متفاوتی اتخاذ کرده‌اند. هرچند برخی از رسانه‌های دست راستی تلاش می‌کنند تا همسو با مواضع دولت از این سفر تمجید کنند، اما اکثر مطبوعات به‌ ویژه رسانه‌های شنیداری معتقدند رئیس‌جمهوری آمریکا مورد استقبال مردم انگلیس قرار نخواهد گرفت.
ترامپ ۲۱ تیرماه برای سفری سه روزه به لندن می رود. در یک سال گذشته این سفر به دلیل خشم افکار عمومی انگلیس علیه سیاست‌های ترامپ سه بار به تأخیر افتاده است.
در سال گذشته تظاهرات و تجمعات اعتراضی متعددی علیه سیاست‌های ترامپ در لندن برگزار شد که عمدتاً با محور درخواست برای لغو سفر وی به لندن سازمان‌دهی شده بود.
ژانویه گذشته (دی / بهمن) هزاران تن از مخالفان ترامپ، هم‌زمان با نخستین سالگرد دوره ریاست‌جمهوری‌اش در آمریکا، ضمن تجمع مقابل دفتر نخست‌وزیری انگلیس، فریاد ‘وقتت تمام است’ سر داده و خواستار کناره‌گیری وی از قدرت شدند.
همچنین کمتر از یک ساعت از اعلام تاریخ سفر ترامپ به انگلیس، هزاران تن از مردم این کشور در کنار گروه‌ها و کارزارهای تبلیغاتی ضد ترامپ برای شرکت در تظاهرات اعتراضی در لندن اعلام آمادگی کردند.
کارزار ائتلاف توقف جنگ که یکی از اصلی‌ترین نهادهای مخالف سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به لندن به شمار می‌رود گفته است که بیش از ۲ میلیون نفر برای حضور در این تظاهرات اعلام آمادگی کرده‌اند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها