ایران در ضیافت باران بهاری در ماه رحمت/ ترنم باران در 14 استان کشور

ایران در ضیافت باران بهاری در ماه رحمت/ ترنم باران در 14 استان کشور
دوشنبه 7 خرداد 1397 - 12:56

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور، شروع بارش باران و ضیافت باران بهاری درماه رحمت، از امروز تا چهارشنبه در ۱۴ استان از جمله تهران خبر داده است.

العالم ـ ایران ـ علمی

سازمان هواشناسی اعلام کرده که از بعداز ظهر امروز (دوشبنه) با ورود سامانه بارشی جدید در بخش هایی از کشور شاهد رگبار پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد خواهیم بود.

درهمین خصوص کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی به تسنیم گفته، از بعد از ظهر امروز ارتفاعات البرز مرکزی، شرق تهران، ارتفاعات مازندران، غرب سمنان، برخی نقاط آذربایجان شرقی و غربی، اصفهان، یزد، کرمان و فارس از این سامانه بارشی متاثر خواهد شد.

همچنین مسعود حقیقت مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور و بروز رعد و برق در برخی مناطق به ایرنا گفته، فردا (سه شنبه) در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، نیمه جنوبی اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران و دامنه های شمالی البرز (برخی نقاط استان های ساحلی خزر) شاهد سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها خواهیم بود.
همچنین پیش بینی شده چهارشنبه در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، نیمه جنوبی اردبیل، زنجان، قزوین و البرز بارش ها شدت داشته باشد و احتمال سیلابی شدن نیز وجود دارد. این سامانه تا آخر هفته در کشور ماندگار خواهد بود.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی نیز گفته، بارش‌ها به شکل رگبار، رعد و برق و وزش شدید باد و احتمالا تگرگ خواهد بود.

بنابر این گزارش بیشترین بارش فردا مربوط به استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، بخش‌هایی از زنجان، اردبیل، کردستان، قزوین و همدان خواهد بود، روز چهارشنبه نیز بارش‌ها در شمال غرب، نوار ساحلی خزر، دامنه‌های البرز مرکزی، شرقی و غربی، بخش‌هایی شمال شرق، شرق و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و بخش‌هایی از ارتفاعات کرمان ادامه خواهد داشت.

بنابر اعلام کارشناسان سازمان هواشناسی، طی سه روز آینده در نوار شرقی وزش باد شدید و در برخی از نقاط مانند شمال سیستان و بلوچستان و شمال زابل با گرد و خاک همراه خواهد بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها