هیات کره شمالی در راه سنگاپور برای گفت‌وگوهای امنیتی پیش از دیدار کیم و ترامپ

هیات کره شمالی در راه سنگاپور برای گفت‌وگوهای امنیتی پیش از دیدار کیم و ترامپ
دوشنبه 7 خرداد 1397 - 13:23

منابعی در چین خبر دادند، هیاتی از کره شمالی به سنگاپور سفر می‌کند تا با مقامات آمریکایی درباره مسائل امنیتی و لجستیکی پیش از دیدار سران پیونگ یانگ و واشنگتن گفت‌وگو کنند.

العالم - آسیا

منابع دیپلماتیک در چین گفته‌اند یک مقام ارشد کره شمالی روز دوشنبه وارد پکن شد و احتمالا برای اقدامات پیش از دیدار سران کره شمالی و آمریکا، به سنگاپور می‌رود.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، این منبع همچنین گفت، شخصیت کره شمالی رئیس هیاتی است که درباره مسایل امنیتی و لجستیکی قبل از نشست میان «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بحث و گفت‌وگو‌هایی با مقامات آمریکایی خواهند داشت. 

بعد از آنکه روز شنبه، سران دو کره دیداری غیرمنتظره را در روستای آتش‌بس مرزی برگزار کردند، کره شمالی از تمایل برای نشست با رئیس جمهور آمریکا خبر داد. «دونالد ترامپ» هم گفت که احتمال برگزاری دیدار با رهبر کره شمالی در سنگاپور وجود دارد.

پیشتر مقرر شده بود سران آمریکا و کره شمالی روز ۱۲ ژوئن در سنگاپور دیدار کنند که روز پنج‌شنبه گذشته آمریکا ناگهان از تصمیمش برای لغو دیدار خبر داد. 

خبرگزاری یونهاپ روز دوشنبه (امروز) همچنین نوشت، یک تیم از مقامات آمریکایی شامل معاون رئیس کارکنان کاخ سفید، برای مشورت‌هایی در رابطه با دیدار کیم و ترامپ به سنگاپور رفته‌اند.

همچنین کره جنوبی خبر داد ممکن است «مون جائه این» رئیس جمهور این کشور روز ۱۲ ژوئن به سنگاپور سفر و دیدار سه‌جانبه‌ای در حاشیه دیدار دوجانبه کیم و ترامپ، میان سران دو کره و آمریکا برگزار شود. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها