کمیته بررسی قانون اساسی/ آغاز مرحله حل سیاسی بحران سوریه

کمیته بررسی قانون اساسی/ آغاز مرحله حل سیاسی بحران سوریه
دوشنبه 7 خرداد 1397 - 14:56

وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه ای اعلام کرد که فهرست اسامی کمیته بررسی قانون اساسی که مورد حمایت دمشق هستند را به سفیران روسیه و ایران در دمشق تحویل داده است.

العالم - سوریه

نقطه آغاز فرایند طولانی حل سیاسی بحران سوریه آغاز شده است زمانی که وزارت امور خارجه سوریه فهرست اعضای کمیته بررسی قانون اساسی کنونی را در راستای اجرای مقررات کنفرانس گفتگوی ملی سوری – سوری در سوچی به سفیران روسیه و ایران در دمشق تحویل داد.

خالد العبود دبیر پارلمان سوریه در گفتگوی با شبکه تلویزیونی العالم گفت: در این کمیته ( بررسی قانون اساسی سوریه ) نمایندگانی از داخل سوریه و خارج از آن حضور دارند و به طیف ها و گروه های سیاسی متعددی وابسته است و قرار شد دو سوم از اعضای متعلق به گروه های متحد دولت سوریه و یک سوم آن نیز متعلق به گروه های مخالف دولت سوریه باشد.

ناظران بر این باورند این اقدام در واقع آغاز مرحله حل سیاسی در سوریه است و در درون خود حامل پیام های سیاسی زیادی برای کشورهای همسایه و جهان است که راه حل سیاسی مبتنی بر مطالبات و خواسته مردم سوریه در راه است.

کمیته بررسی قانون اساسی سوریه از جمله مصوبات کنفرانس گفتگوی ملی سوری – سوری در سوچی روسیه است که به زودی و با مشارکت سازمان ملل متحد فعالیتش را در سایه افزایش برنامه ها و مدل های جامعه بین المللی درباره سوریه از جمله ژنو ، تا آستانه تا سوچی و پیروزی های به دست آمده در عرصه میدانی و نظامی برگزار می شود.

به نظر ناظران سوری ، دولت سوریه به طور جدی در صدد اجرا مفاد مصوبات کنفرانس سوچی و مذاکرات استانه از جمله تشکیل کمیته تدوین قانون اساسی است و این نیز دستاوردی بزرگ در کنار دستاوردها و پیروزی های به دست آمده در عرصه نظامی و میدانی است

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها