کرملین: مسکو و فرانسه در خصوص حفظ برجام توافق کردند

کرملین: مسکو و فرانسه در خصوص حفظ برجام توافق کردند
دوشنبه 7 خرداد 1397 - 16:59

سخنگوی کرملین تصریح کرد که مسکو و پاریس توافق کرده‌اند که توافق هسته‌ای ایران و 1+5 همچنان باید پابرجا باقی بماند.

العالم-اروپا

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در تازه‌ترین اظهارات خود اعلام کرد که فرانسه و روسیه توافق کرده‌اند که برجام باید همچنان حفظ شود.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی «اینترفکس»، پسکوف در اظهاراتی به سفر هیأت امارات متحده عربی به مسکو اشاره کرد و گفت که احتمالاً «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در حین سفر آتی این هیأت به مسکو احتمالاً با آنها دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

سخنگوی کرملین توضیح داد: «در حقیقت، نمایندگان اماراتی به مسکو سفر خواهند کرد و ما دیدار رئیس‌جمهور با آنها را غیرممکن نمی‌دانیم. هنوز برای صحبت کردن در این خصوص زود است».

طبق گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، هیأتی از ابوظبی روز جمعه هفته جاری (اول ژوئن، 11 خردادماه) وارد مسکو می شوند. 

در ماه مارس، «ولادیمیر پوتین» با «شیخ محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی، گفت‌وگوی تلفنی داشت و دو طرف بر سرعت گسترش روابط تجاری و اقتصادی تأکید کردند.

دیدار قبلی پوتین و ولیعهد ابوظبی در آوریل 2017 در مسکو برگزار شد.

وی در ادامه به پایگاه نظامی آمریکا در لهستان اشاره کرد و گفت: «درخواست لهستان برای ایجاد پایگاه نظامی آمریکایی، موضوعی داخلی مربوط به خود لهستان است اما بر جو عمومی اروپا تأثیر منفی خواهد گذاشت».

سخنگوی کرملین ضمن هشدار به ناتو گفت که مسکو آمادگی دارد تا به گسترش زیرساخت‌های ناتو به سمت مرزهای روسیه پاسخ دهد.

پسکوف توضیح داد: «به طور کلی، وقتی گسترش تدریجی ساختار نظامی ناتو به سمت مرزهایمان را ثبت می‌کنیم، وقتی زیرساخت ناتو مستقیماً به مرزهای ما نزدیک می‌شود، به هیچ‌وجه در امنیت و ثبات این قاره سهمی ایفا نمی‌کند».

وی ادامه داد: «برعکس، این گام‌های توسعه‌طلبانه، قطعاً به اقدامات متقابل طرف روس منتهی می‌شود تا تعادلی که هربار به این شکل نقض می‌شود را برقرار کند».

فارس

پربیننده ترین خبرها