حریری: ما توان دست یابی به تفاهمات را داریم

حریری: ما توان دست یابی به تفاهمات را داریم
دوشنبه 7 خرداد 1397 - 20:05

حریری که از سوی عون مامور تشکیل کابینه لبنان شده پس از رایزنی های گسترده گفت: امروز دیدارهای زیادی داشتیم و همکاری زیادی میان همه برای تسهیل تشکیل کابینه وجود دارد.

العالم-لبنان

سعد حریری که هفته پیش از سوی رئیس جمهوری لبنان مامور تشکیل کابینه شد، از امروز به طور رسمی رایزنی های خود را با نمایندگان پارلمان آغاز کرد و با حضور در پارلمان با هیات های مختلفی از فراکسیون ها و نمایندگان مستقل دیدار کرد و نظر و خواسته آنها را درباره تشکیل کابینه جدید جویا شد.

وی پس از آن گفت: باید از نبیه بری رئیس پارلمان به خاطر همکاری در زمینه دیدارهای امروز تشکر کنم. امروز دیدارهای زیادی داشتیم و همکاری زیادی میان همه برای تسهیل تشکیل کابینه وجود دارد. توافق برای تسریع تشکیل دولت وجود دارد.

حریری بیان کرد: هدف همه بدون شک تلاش برای بهبود اقتصاد کشور و تقویت نهادهای دولت است. ما با بهترین ابزار برای تشکیل دولت وفاق ملی حرکت خواهیم کرد و اینکه اوضاع داخلی مان را بهبود بخشیم. اوضاع اقتصادی خطرناک است و ما باید طبق فرصت فراهم شده از طریق نشست سیدر عمل کنیم. من خوش بین هستم. همه حق دارند که آنچه می خواهند طلب کنند. هم اکنون زمان رایزنی است و ما توان دست یابی به تفاهمات را داریم.

شایان ذکر است که بیشتر گروه های سیاسی در لبنان طی روزهای اخیر بر ضرورت تشکیل دولت «وفاق ملی» با حضور تمامی جریان های سیاسی تاکید کرده اند. فراکسیون های مختلف بر اساس سهم خود از کرسی های پارلمان، انتظار اختصاص کرسی های وزارتی دارند. با توجه به رویکردهای متفاوت و سهم خواهی احزاب پیروز، مدیریت روند تشکیل دولت کاری پیچیده و زمانبر است.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها